7,3 mld. Kč
+4,1 mld. Kč (oproti žebříčku 2020)
herní byznys
Bohemia Interactive Studio
SPM, Echo Media
Praha
27. 2. 1973
ženatý
5
tanky
selfmade
- Vyrůstal nejprve na Proseku a pak na Jižním Městě, kde v 80. letech nastalo mezi mládeží největší pozdvižení vždy, když přijela maringotka s herními automaty.
- „V ten moment bylo jasné, co budu dělat. Nejenom ten týden, ale celý život,“ odhaluje původ lásky k počítačovým hrám spolumajitel jedné z největších českých tváren na počítačové hry.
- Stojí za nejprodávanějším počinem v historii českého herního průmyslu.
Marek Španěl spolu se Slavomírem Pavlíčkem založili herní studio Bohemia Interactive, jehož her se po celém světě prodalo přes 30 milionů kopií. Z jeho produkce pochází třeba Operace Flashpoint, Arma nebo DayZ. Ikonické tituly udělaly z české firmy z Mníšku pod Brdy globální jméno. Bohemia Interactive má na kontě i nejprodávanější počin v historii českého herního průmyslu - sérii Arma. Pavlíček se Španělem mají herní studio Bohemia Interactive rozdělené na poloviny. Bohemia Interactive je s tržbami za rok 2020 1,103 miliard a ziskem EBITDA 848 milionů korun prosperující multimiliardovou firmou, jíž se letos otevřely dokořán dveře do herního trhu v Číně – poté, co v ní koupil minoritní podíl čínský technogigant Tencent. Španěl rozjíždí se Slavomírem Pavlíčkem investiční fond SPM, který je namířený k podpoře českých firem. Pronikl také do světa médií, když se stal hlavním akcionářem vydavatelství Echo Media.