5 mld. Kč
+1,5 mld. Kč (oproti žebříčku 2020)
maloobchod
Notino
Česká Apotéka
Brno
Kroměříž
10. 5. 1983
ženatý
cestování, kvalitní hodinky, jízda na kole
selfmade
- Když Zámec začínal prodávat parfémy, rozlišoval u nich jen dvě kategorie: voní / nevoní a prodává se / neprodává se. Jeho oblíbená vůně je červená Lacoste.
- Zámec nakopl svůj e-shop s parfémy v roce 2005, když si v časopise ELLE koupil dvoustránkovou reklamu za 200 tisíc korun. Notino expandovalo i do Ameriky. Nakonec se z ní ale firma stáhla.
- Notino expanduje na další trhy, momentálně se zaměřuje především na Švýcarsko. Naopak z Ameriky se firma stáhla.
Jeden z nejúspěšnějších Čechů v internetovém obchodu. Michal Zámec už na gymnáziu v Kroměříži prodával a odblokovával mobilní telefony, ale při cestách do Dubaje narazil na zajímavější byznys. V roce 2004 odstartoval svůj e-shop s voňavkami Parfums.cz a postupně ho rozšířil do 24 zemí světa. Roztříštěné názvy jednotlivých online obchodů (například na Slovensku Salma.sk) sjednotil pod značku Notino. Ta podle čísel za loňský rok opět narostla do rekordních čísel a to o 42 procent. Notino prodalo 55 milionů produktů a navýšilo tržby na 14,5 miliardy korun. Provozní zisk stabilně přesahuje 100 milionů korun, ovšem v posledních letech ho snižují investice do mezinárodní expanze. Ziskovost Notina tedy neroste souběžně s tržbami, a proto přistupujeme ke konzervativnější variantě ocenění. Loni Notino otevřelo nové distribuční centrum v Rumunsku, odkud odbavuje zásilky pro Řecko nebo Bulharsko. Dříve mělo logistické středisko jen v České republice. Srdce Notina tluče v Brně na Londýnském náměstí, kde má firma centrálu a v Rajhradě u Brna, kde má obrovský sklad, právě v Brně letos otevřelo obrovskou kamennou prodejnu. Ty provozuje Notino celkem v 9 zemích, včetně Rakouska a Polska. Tenhle byznys stále krásně voní a Notino, které zaměstnává přes 1600 lidí svým zákazníkům neposílá jen parfémy. Mezi desítkami tisíc produktů najdete všechno možné z kategorie beauty, od šamponů přes zubní pastu po kosmetiku a opalovací krémy. Podle dostupných informací loni Notino vyexpedovalo 30 tisíc balíčků za jeden den, při tradiční slevové akci Black Friday odbavila firma 140 tisíc zásilek. Loni taky získala 3,5 milionu nových zákazníků, jejich počet tak přesáhl 16,5 milionu. Sám Zámec se v posledních letech drží stranou médií, k vlastnictví Notina se veřejně nehlásí a i proto jsme ve valuaci jeho byznysu extrémně konzervativní. Notino má za sebou extrémně dobrý rok a nepopiratelně jeho hodnota vzrostla.