Podpora elektromobility je bláznovství, hlásá Juříček, který do střev nejen evropského automotivu vidí jako málokdo jiný v Česku. Miliardář z drsného severu totiž vyrábí autodíly „pro všechny světadíly“, jak hlásá motto jeho skupiny Brano Group.
Ta letos utrží okolo sedmi miliard korun a Juříček zdůrazňuje, že její byznys směruje tak, aby byla nezávislá na jakémkoli druhu pohonu. Juříček je podnikatel s pověstí buldozeru, který z fabriky na panty dveří (Brano zavírá samo) vybudoval největšího českého dodavatele autodílů, jenž vyvíjí a vyrábí komponenty pro většinu aut jezdících po evropských silnicích.
Vedení nadnárodní Brano Group, která má zákazníky od Škodovky přes Jaguar až po Bentley a fabriky kromě Česka i v Detroitu, Jihoafrické republice nebo v Číně, už Juříček předal synu Václavovi. Z byznysu ale neodchází, dál kontroluje investiční aktivity a také vodíkové projekty.
Na těch už v minulosti vydělal miliardy, když v Americe s partnery vybudoval vodíkovou továrnu, kterou pak prodal gigantu Plug Power.
Juříček navíc potichu investuje s venture kapitálovými fondy i do startupů, vlastní ne bezvýznamné podíly například v Rohlíku nebo polském jednorožci Docplanner.