Manželé Kijonkovi na jaře dokončili prodej svého podílu v Packetě, podle odhadů přibližně za čtyři až pět miliard korun.
Zatímco Jaromír Kijonka dál podniká ve společnosti Alensa, zaměřené na distribuci brýlí a kontaktních čoček, Simona se teď společně s rodinou hodlá věnovat investiční činnosti v rámci rodinné skupiny JSK Investments.
A také filantropii: nově odstartovaná Nadace Simony Kijonkové, která má pro letošní rok připraveno čtyřicet milionů korun, plánuje podle Kijonkové pomáhat dětem z vyloučených lokalit, které si nesou sociální stigma a je pro ně nesmírně obtížné se ho zbavit.
„Sama jsem v takové vyloučené oblasti vyrůstala, sama jsem se z ní musela vymanit. Teď chci pomoct dětem, které se ne vlastní vinou dostávají do těžkých životních situací,“ popisuje Kijonková. „Nikdo nemůže za to, kde se narodil.“
Jednou z prvních akcí, které její nadace rozjela, byla před pár dny pomoc rodinám a samoživitelům s dětmi v oblastech zasažených povodněmi, kam Kijonková poslala jeden a půl milionu korun.
Nadace chce také budovat volnočasová centra pro děti ze sociálně slabého prostředí nebo pomáhat mimořádně talentovaným dětem z vyloučených lokalit se systematickou přípravou na přijímací zkoušky na střední školy. Podpoří je rovněž při studiu v zahraničí.