−2,4 mld. Kč
9,5 mld. Kč
herní byznys, média
Bohemia Interactive
SPM Invest, Filuta AI, Echo24
selfmade
Největší tuzemská videoherní společnost Bohemia Interactive loni prodala 4,5 milionu kopií svých her a jejich rozšíření. Je to zhruba stejný počet kusů jako v předchozím roce navzdory zásadnímu zpomalení, kterému už od konce pandemie čelí globální videoherní trh.
Tržby Bohemia Interactive meziročně mírně klesly, zůstaly však nad hranicí jedné miliardy korun. Pro jejího spolumajitele a CFO Slavomíra Pavlíčka je firma stále hlavní oblastí zájmu.
Vedle ní v posledních letech řídí i fond SPM, v němž soustřeďuje svůj majetek spolu s majetkem svého dlouholetého byznysového souputníka Marka Španěla. Ke konci loňského roku držel fond aktiva za více než deset miliard korun.
Jedním z nich je i nová hokejová hala v Praze 5 pro mladé sportovce a sportovkyně, kterým po uzavření nedalekého zimního stadionu hrozilo, že nebudou mít kde trénovat. Rekreační hokejista Pavlíček financoval výstavbu haly z vlastní kapsy, stála ho osmdesát milionů korun.