9.
Hruzíkovi, ŠKRABALOVI, PLEVOVI
8,5 mld. Kč
463 mil. Kč
3770
Obchodní řetězec s potravinami s třicetiletou tradicí patří rodině Hruzíkových, Škrabalových a Plevových. Svůj byznys začínali jako obchodníci se zeleninou v Ostravě-Svinově. Po zakladateli Karlu Hruzíkovi převzal podíl ve firmě syn Pavel. Dceřinnou společnost - Maloobchodní síť Hruška založili v roce 2000. Dnes pod jejím logem funguje 612 prodejen, z nich je 451 vlastních a 161 patří franšízovým partnerům, které síť sdružuje.
Tržby i EBITDA řetězci mírně rostly, v žebříčku ale firmu přeskočilo několik společností, takže klesla z loňského pátého na deváté místo.
Covidový rok obchodníka s potravinami sice nezavřel, ale zvýšil mu náklady řádově o miliony korun v souvislosti s hygienickými opatřeními a testováním zaměstnanců, které řešili kombinací praktického lékaře a pomocí vlastních zaměstnanců.
Vlastníci si pečlivě střeží své soukromí a v médiích mlčí.
- Jedná se o průměr tržeb za poslední tři roky
- průměr zisku EBITDA za poslední tři roky