Rodinnou linii v největší tuzemské textilce Juta tvoří Jiří Hlavatý, jeho syn Jiří a snacha Romana. Mladá generace se do podnikání zapojila v roce 2003. „Někdy pro mě není jednoduché s nimi vydržet, ale já jsem nebyl v jejich věku jiný, a proto jim rozumím. Oni to mají se mnou asi stejné,“ říká s úsměvem Jiří Hlavatý starší, který stále pevně drží v rukou otěže firmy.
Za 30 let své praxe prý nezažil tak turbulentních 12 měsíců jako během pandemie. Jeho společnost se aktuálně potýká především s masivním zvýšením cen vstupních surovin. Jen od začátku letošního roku narostly téměř o sto procent. Pro firmu to znamená navýšení nákladů o 90 milionů eur za rok.
„Je velmi složité to implementovat do prodejních cen, i když jde o globální vývoj. Jiná cesta však není. Je nutné to zákazníkovi vysvětlit a zdůvodnit,“ říká Jiří Hlavatý starší. A dodává: „Pro nás současné dění znamená jediné: být na trhu ještě více viděni, mít neprůstřelnou kvalitu výrobků a šířit a udržovat dobré jméno společnosti.“