Manažer, který se nebojí dělat rozhodnutí, rozumí potřebám zákazníků a neformálním přístupem si umí získat kolegy a stmelit je. Slova, jimiž dvaačtyřicetiletého německého šéfa českého Kauflandu nejčastěji charakterizují jeho bývalí i současní spolupracovníci.
Tuzemskou potravinářskou dvojku přebíral před čtyřmi lety v nelehké situaci; řetězec poprvé nerostl, naopak se mu propadl obrat. Rodák ze Siegburgu, jenž do podniku s příznačným červeným „K“ nastoupil hned po studiích v roce 2004, jej však dokázal vrátit na cestu trvalého růstu. Pod jeho vedením Kaufland získává nové zákazníky, pravidelně navyšuje tržby (loni šedesát miliard korun), otevírá pět nových prodejen ročně (celkem 140) a přetahuje se o pozici druhého nejsilnějšího trhu ze všech sedmi.
Investuje ale také do modernizace prodejen, rozšiřování regionálního sortimentu či nespočtu CSR aktivit; nedávno například odstartoval kampaň proti plýtvání potravin. Příští rok plánuje řetězec spustit Kaufland Marketplace, největší online tržiště pro Česko.