Řídí jeden z nejimpozantnějších českých online byznysů jednadvacátého století. Brněnské Notino se z velké části díky němu vypracovalo v největší evropský eshop s parfémy a kosmetikou, když se z jižní Moravy rozrostlo do sedmadvaceti zemí kontinentu.
Byl to právě Kocián, kdo se před lety zasadil o navázání přímých partnerství s globálními výrobci, jako jsou LVMH, L’Oréal nebo Estée Lauder, a kdo neustále usiluje o vývoj nových technologií. Loni firma poprvé utržila přes miliardu eur, přičemž rostla na všech trzích, kde působí.
„Neumíme klesat,“ usmíval se Kocián na jaře během rozhovoru pro Forbes. „Umíme ale velmi dobře růst a chceme si to uchovat. Víme, že zažité věci lze dělat jinak, a my to dokážeme.“
Do Notina nastoupil Kocián v roce 2015 jako finanční ředitel. Spíše než vysedávání na účetními knihami jej to však táhlo k vyhledávání obchodních příležitostí k výdělku, a tak se v říjnu 2019 posunul na post CEO.
„Zbyněk od začátku prokazoval své skvělé strategické a vizionářské myšlení. Brzy úspěšně převzal vedení i dalších částí firmy a když se řešila otázka, kdo by měl být můj nástupce, volba byla jasná,“ říkal nedávno pro Forbes na jeho adresu zakladatel Michal Zámec.