Když Klaus Zellmer o prázdninách roku 2022 z Volkswagenu přišel řídit Škodu Auto, úkolů měl před sebou celou kupu. Oživit výrobu zpomalenou covidem-19 i válkou na Ukrajině, nastartovat padající prodeje a rozjet automobilku směrem k elektromobilní budoucnosti.
Po dvou letech můžeme říct, že uspěl. Automobilka loni zvýšila tržby o 26,2 procenta na rekordních zhruba 668 miliard korun a provozní zisk vyskočil o 182 procent na skoro pětačtyřicet miliard korun. Škodovka je navíc blízko cíle prodat milion vozů za rok, což se povedlo naposledy v roce 2020.
Na rozdíl od jiných se jí daří i v elektromobilitě. Enyaq se stal v září nejprodávanějším elektromobilem na extrémně důležitém německém trhu a velká očekávání jsou i od novinky Elroq, na kterou má stačit osm set tisíc. Navíc příští rok se ukáže ještě zhruba o dvě stě tisíc levnější elektromobil Epiq.
I tak ale Zellmer dál v nabídce drží oblíbené spalovací modely jako Fabia, Octavia nebo SUV Kodiaq. Zdá se, že CEO Škody Auto, který dobře vychází i se silnými mladoboleslavskými odboráři, mix pro další roky namíchal ideálně.