Začínal lepením etiket. Petr Horák zná společnost PPL, kterou posledních pět let vede, od základu. Ve firmě, již založil téměř před třiceti lety jeho otec, pracuje zhruba polovinu svého života a za tu dobu si prošel nejrůznějšími posty.
Původně by si prý ani nepomyslel, že jednou firmu povede. Postupně mu ale svět balíků přirostl k srdci natolik, že by prý už neměnil. Od svého nástupu na post CEO pracoval na transformaci společnosti do jednadvacátého století a plném zapojení do systému DHL Group, která PPL koupila.
Dnes se kromě dalšího zrychlování a zefektivňování doručování soustřeďuje na redukci skleníkových plynů a rozšiřování zelené flotily. Tlak na výkon je podle něj všudypřítomný, stejně tak je ale potřeba umět i vypnout.
„Nabádáme kolegy, aby si nebrali práci domů. Sám se snažím jít příkladem a v čase volna odložit telefon,“ říká Petr Horák.