Co spojuje vystudovaného leteckého inženýra z Taškentu a odkaz génia Otty Wichterleho? Šéfem slavné značky Silon je Uzbek Šuchrat Saidov, světoběžník, který se v Silonu vypracoval ze šéfa sekce až do role CEO.
„Strach jsem neměl, tak jsem to zkusil,“ ohlížel se pro Forbes za svojí kariérní cestou. Ta rozhodně nekončí a on se rozhodně nebojí. Silon, to už dávno nejsou silonky, nýbrž sofistikované výrobky z plastů, takzvané kompaundy.
Letos míří firma obratem ke čtyřem miliardám korun a Saidov popisuje, že v průběhu příštích pěti let hodlá investovat 2,5 miliardy korun; součástí má být také expanze do Asie.
Už nyní má Silon úspěšné linky v USA a v Česku přikoupil společnost specializující se na recyklace. „Cílem je uzavřít kruh,“ nastiňuje Saidov plán nakupovat od zákazníků použité plasty, ty zrecyklovat a znovu prodat v povýšené podobě.