Řídí jeden z nejimpozantnějších českých online byznysů jednadvacátého století. Brněnské Notino, které působí v téměř třech desítkách zemí, pod jeho vedením vyrostlo v největší evropský e-shop s parfémy a kosmetikou. Loni utržilo rekordních třicet čtyři miliard korun, přičemž navzdory své velikosti se mu každoročně daří růst v obratu o třetinu.
„Neumíme klesat,“ hlásal loni pro Forbes dvaačtyřicetiletý manažer, který začínal jako auditor v poradenské společnosti Deloitte. „Umíme ale velmi dobře růst a chceme si to uchovat. Víme, že zažité věci lze dělat jinak, a my to dokážeme.“
Byl to právě Zbyněk Kocián, kdo se před lety zasadil o navázání přímých partnerství s globálními výrobci, jako jsou LVMH, L’Oréal nebo Estée Lauder, a kdo neustále usiluje o vývoj nových technologií. Do Notina nastoupil v roce 2015 jako finanční ředitel. Spíše než k vysedávání nad účetními knihami jej to však táhlo k vyhledávání obchodních příležitostí k výdělku, a tak se v říjnu 2019 posunul na post CEO.
„Zbyněk od začátku prokazoval své skvělé strategické a vizionářské myšlení. Brzy úspěšně převzal vedení i dalších částí firmy, a když se řešila otázka, kdo by měl být můj nástupce, volba byla jasná,“ pochvaloval si pro Forbes zakladatel Michal Zámec.