Když před třemi roky Klaus Zellmer nastoupil do čela Škody Auto, byla kolem toho řada otazníků. Nebylo jasné, co od něj čekat. Do Mladé Boleslavi navíc naskočil v turbulentní době, kdy byznysem zmítala čipová krize, elektromobilita se teprve rozjížděla a čínský trh, pro Škodu Auto svého času největší, se hroutil.
Čínu Zellmer sice nezachránil, ale zase nakopl trh v Indii a rozjel výrobu ve Vietnamu. Škodovka pod jeho vedením však hlavně skvěle proplouvá radikální proměnou trhu. Na jednu stranu na rozdíl od jiných zběsile neopouští spalovací motory, ale zároveň dokáže postavit elektromobily, o které je zájem. Bestsellerem je hlavně model Elroq, jenž se letos v několika zemích západní Evropy stal nejprodávanějším autem na baterie.
Skvostná jsou i celková čísla, která z české značky udělala miláčka koncernu Volkswagen. Za letošní první pololetí totiž Škoda Auto prodala 509 400 vozů, což je meziročně téměř o čtrnáct procent víc. O deset procent na patnáct miliard eur stouply tržby a provozní zisk vyskočil skoro o dvanáct procent na téměř 1,3 miliardy eur.