Pod jeho vedením se brněnské Notino rozrostlo téměř do tří desítek zemí a s tržbami přes 38 miliard korun získalo status největšího evropského e-shopu s parfémy a kosmetikou. Třiačtyřicetiletý manažer ve firmě začínal před dekádou coby finanční ředitel, jeho kompetence však rychle bobtnaly, až se v říjnu 2019 posunul do funkce CEO, kam si jej vytáhl sám zakladatel Michal Zámec. Mimo jiné proto, že Zbyněk Kocián nemá problém činit sebevědomé, na první pohled nepopulární kroky.
Jako když nedávno zahájil firemní restrukturalizaci a propustil tři stovky lidí navzdory skutečnosti, že Notino meziročně vyrostlo takřka o pětinu. „Děláme opatření pro budoucnost. Když máme signály, že by nás naše těžkopádnost a neefektivita mohly časem doběhnout, je lepší předvídat nyní než reagovat až ve chvíli, kdy naše výkonnost bude klesat,“ vysvětluje.
Byl to ostatně on, kdo inicioval řadu rozhodnutí, která výrazně přispěla k tomu, že Notino představuje jeden z nejpozoruhodnějších českých online byznysů 21. století. Naprosto se zasadil o navázání přímých partnerství s globálními výrobci, jako jsou LVMH, L’Oréal či Estée Lauder, nebo přivedl investici do pětinového podílu Zásilkovny, jenž se loni se zajímavým ziskem prodal.
Neustále rovněž usiluje o vývoj nových technologií. Naposledy našel způsob, jak prodejce kosmetiky propojit se světem beauty služeb. Konkrétně spuštěním unikátního rezervačního systému, který zájemcům umožňuje – ve chvílích, kdy to potřebují – objednat se do nejbližšího kadeřnického, kosmetického nebo masážního salonu.