15 mil. korun
Jan Macák
25 let
1,5 mil.; 400 tis.; 95 tis.; 60 tis.
–
–
878 tis.
Samsung, KitKat, Fanta, Disney, Monster
YouTube, partnerství, e-shop
lifestyle, auto-moto, gastronomie, gaming (GTA, Roblox)
Stálice české youtubové scény, na jejíž špici se drží už téměř dekádu. První tuzemský jednotlivec, který na svém kanálu, kde začínal s herními videy, pokořil (v roce 2017) hranici jednoho milionu odběratelů. Od té doby se jeho záběr i aktivita značně rozšířily.
V současnosti na největším světovém video portálu provozuje kanály hned čtyři. Kromě toho původního, zaměřeného nyní na zábavné vlogy, jsou těmi dalšími auto-moto profil MenTsgarage, nový herní kanál Honza Hrouda a účet o jídle a pití Mám hlad, který za tři měsíce posbíral sto tisíc odběratelů a vyšvihl se mezi nejsledovanější youtubové kanály o jídle.
Na člena loňského výběru Forbes 30 pod 30 se totiž ve velkém obracejí značky z autoprůmyslu usilující o oslovení mladé generace. Mezi nimi v minulosti nechyběl Rolls-Royce, Porsche nebo Hyundai. Momentálně MenT spolupracuje i s proslulými potravinářskými a nápojovými brandy, jako jsou KitKat, Fanta nebo Monster.
„Každý úspěch vyžaduje hlavně pracovitost, vytrvalost a ochotu obětovat tuny volného času. Spousta slibných tvůrců skončila proto, protože prostě nezačala brát youtuberství dost vážně,“ zamýšlel se loni pro Forbes, proč se mu podařilo prorazit a nadále drží krok s nastupujícími generacemi.