17 mil. korun
Erik Meldik
38 let
252 tis. + 2,64 mil.
Grizly, Trading 212
e-shop, partnerství, Herohero
lifestyle, zábava
Zástupce první generace youtuberů. Od doby, kdy s Čeňkem Stýblem coby ViralBrothers seznamovali Čechy s virálním obsahem, uplynulo třináct let. Popularitu, kterou mu videa s debilními kecy nebo kanadskými žerty přinesla, si však udržuje. A stále lépe ji zpeněžuje.
Na známém jméně vybudoval byznys podepřený dnes čtyřmi pilíři. Nejsilnější představuje prodej oříškových másel by MamaDomisha, což je online pseudonym jeho ženy Dominiky, a e-shop s českými šperky Ushi.
Příjmy mu nadále chodí i z tvorby mapující převážně jeho rodinný život v Dubaji, a to jak na YouTube, tak nově na Herohero, kde se zformovala více než pětitisícová komunita. Naopak už takřka upustil od natáčení investičních rad, jež se mu však – stejně jako videa z českého a anglického kanálu ViralBrothers – daří monetizovat skrze takzvané shorts.
S ohledem na to, že byznysové aktivity Erika Meldika a jeho manželky se často prolínají, představuje uvedená částka spíše konzervativní odhad.
Erik Meldik a jeho dotazník
Proč jsem začal natáčet videa na internet?
První video na internet jsem natočil v roce 2007, takže to je už nějaká doba. Tehdy YouTube teprve vznikalo. Přišla mi naprosto fascinující ta svoboda, kdy nejste závislí na žádném castingu do televize, ale prostě točíte, co vás napadne. Takže mými motory byly určitě zábava, seberealizace, svoboda a obrovský potenciál, který jsem v tom viděl.
—
Co bych dělal, kdybych nebyl youtuber?
Určitě bych byl podnikatel. Být youtuberem znamená v podstatě být taky podnikatelem. Můj podnikatelský duch se nezapře, což v podstatě potvrzuje i to, že jsem při „youtubeření“ již nějaké byznysy vytvořil.
—
Těší mě víc popularita, nebo peníze, které mi YouTube přineslo?
Ani jedno by nebylo na první příčce toho, co mě na tom nejvíc těší. První místo motivace zabírá jednoznačně zmíněná svoboda. Svoboda rozhodovat o své pracovní době, svoboda tvořit, co mě napadne, to je opravdu to nejvíc naplňující na této profesi.
—
Nejlepší byznys, který mi natáčení videí přineslo?
V současnosti to bude pravděpodobně společný byznys s mojí partnerkou, a to oříšková másla „by @mamadomisha“, která vyrábíme v partnerství s Grizly.cz.
—
Jaké jsou naopak stinné stránky toho, že jsem youtuber?
Pravděpodobně to, že udržet se na topu roky, ne-li přes deset let, jak je to v mém případě, mě stálo dost stresu a zdraví, které jsem pro tak dlouhodobý úspěch musel obětovat. Člověk nesmí usnout na vavřínech, musí se neustále adaptovat a to stojí značné úsilí, které nemusí být na první pohled až tak vidět.
—
Sleduje mě spousta mladých lidí, kteří si (mnohdy) přejí být jako já – živit se natáčením videí na internet. Co bych jim na začátku jejich cesty vzkázal?
Jednoznačně to, že pokud chtějí být youtuberem jen kvůli penězům, které například vidí tady ve Forbesu, tak ať to nedělají. Pravděpodobně totiž neuspějí.
Základem každého úspěchu je dlouhodobá vytrvalá práce a vydrží to jen ti, které ta práce opravdu baví, naplňuje je a dělali by ji i bez těch peněz. Proto první krok k úspěchu je podle mě najít si, co toho člověka baví, a v tom oboru se rozvíjet. Úspěch pak přijde skoro automaticky, je to jen otázka času.