Vládce posledních dvou ročníků. Na třetí příčku se propadl, přestože si ve výdělcích meziročně polepšil. Youtuber, jenž svá videa určená mladšímu publiku postavil na ztřeštěné mluvě, hyperaktivitě či přímočaré zábavě, za růst příjmů vděčí zejména FIZI Drinku.
Limonáda o pěti příchutích, kterou nedávno rozšířil své portfolio s vlastními produkty, se podobně jako nápoj od Taryho dá pořídit téměř ve všech večerkách po celé republice a mezi fanoušky jde na dračku. Pravidelně je však velký zájem také o další položky jeho e-shopu, jehož roční tržby se pohybují kolem dvaceti milionů korun.
Se svou pětičlennou crew FIZI povětšinou natáčí propracované výzvy, do nichž zapojuje i příznivce nebo ostatní influencery.
Inspirací mu je mimo jiné MrBeast, nejlépe placený youtuber světa. Během minulého roku se připomenul rovněž otevřením nového studia za deset milionů, v němž nechybí posilovna, garáž na motokáry a motorku či automat na plyšáky.
FIZIstyle a jeho dotazník
Proč jsem začal natáčet videa na internet?
Už odmalička mě bavilo natáčení videí. Strávil jsem hodně času s kamarády a často jsme spolu něco natočili na kameru. K natáčení videí na internet jsem se odhodlal v šestnácti letech díky velké podpoře od přátel. V té době mě začala fascinovat myšlenka tvořit videa, která budou zajímat široké publikum a stanou se virálními.
—
Co bych dělal, kdybych nebyl youtuber?
Nad touto otázkou jsem už několikrát přemýšlel a vlastně stále nevím přesně, co bych dělal. Na YouTube mě baví natáčet videa, ale také přemýšlet nad dalšími podnikatelskými možnostmi spojenými s tvorbou obsahu. Pravděpodobně by mě tedy bavila práce v marketingu, kde bych se mohl věnovat videoprodukci a využít své zkušenosti a kreativitu k vytváření poutavých kampaní.
—
Těší mě víc popularita, nebo peníze, které mi YouTube přineslo?
Vážím si obojího, protože oba tyto faktory jsou klíčové pro můj úspěch. Popularita mě těší, protože znamená, že moje tvorba oslovuje a inspiruje velké množství lidí, a zároveň peníze jsou důležité, protože mi umožňují investovat do kvalitnější produkce a realizovat ambicióznější projekty.
—
Nejlepší byznys, který mi natáčení videí přineslo?
Můj nejlepší „vedlejší“ byznys je tvorba mého vlastního merche. V tuto chvíli je to asi výroba vlastních nápojů FIZI Drink. Práce na tomto projektu mi umožňuje nejen rozšířit můj podnikatelský záběr, ale také získat další zdroj příjmů, který podporuje celý můj byznys a myšlenku, jíž se řídím: Vytvořit co nejlepší videa. Tento projekt mi poskytuje stabilitu a prostředky k neustálému zlepšování a inovacím mého obsahu.
—
Jaké jsou naopak stinné stránky toho, že jsem youtuber?
Být youtuberem má samozřejmě i své stinné stránky. Jednou z nich je ztráta soukromí.
—
Sleduje mě spousta mladých lidí, kteří si (mnohdy) přejí být jako já – živit se natáčením videí na internet. Co bych jim na začátku jejich cesty vzkázal?
Rozhodně začít. Myslím si, že pro většinu lidí je překážkou vylézt ze své komfortní zóny. Postupem času se pak člověk může zlepšovat a posouvat svůj obsah na vyšší úroveň. Každé video je příležitostí k naučení se něčeho nového a zdokonalení se. Důležité je neztratit motivaci a trpělivost, protože každý pokrok, ať už malý, či velký, je krokem vpřed.