Nejvíce vydělávající český tvůrce na předplatitelské platformě Patreon. Více než šest tisícovek patronů mu platí za to, že je ve svých videích srozumitelnou formou provádí základy investování. Jako obzvlášť úspěšný se v posledních měsících ukázal jeho masterclass webinář.
Jen kvůli němu si prémiové členství za šest tisíc korun pořídilo přes 1100 lidí. Vystudovaný právník do tohoto segmentu naskočil na podzim 2020, neboť cítil strmě rostoucí poptávku, pro niž nebyl dostatek podobně zaměřeného obsahu, a rychle si vybudoval monopol.
Ve finančních kruzích nicméně Koběrský býval kritizován.
Odborná veřejnost mu vyčítala, že nemá dostatek erudice, aby ostatním říkal, kde a jak zhodnocovat peníze, proti čemuž se vymezuje. „Ve všem, co dělám, cítím obrovskou zodpovědnost. Snažím se lidem vysvětlovat, jak svět investic funguje. Neříkám jim, ať dají své peníze někam a zbohatnou,“ hájí se.
Milionové příjmy mu zajišťuje i lukrativní partnerství s mezinárodní investiční aplikací XTB. A hodně si slibuje i od aplikace Monery.io, pomáhající lidem s trackováním osobních financí a investic, v níž drží vlastnický podíl.
Ondřej Koběrský a jeho dotazník
Proč jsem začal natáčet videa na internet?
V době, kdy jsem začal točit videa na internet, jsem už sedm let investoval a přišlo mi, že finanční a investiční gramotnost lidí v Česku byla kriticky špatná. Lidé znali jen investování přes finanční poradce a banky. Cítil jsem, že chybí informace, jak může investovat a efektivně zhodnocovat své peníze běžný člověk sám.
Jednoduše jsem tak začal sdílet své znalosti se světem, protože jsem chtěl pomoct. Tento pohled ze strany běžného investora si lidé oblíbili a mají ho rádi dodnes, protože se jedná o nezaujatý názor člověka, který sám už přes deset let úspěšně a ziskově investuje.
—
Co bych dělal, kdybych nebyl youtuber?
Mám vystudovaná práva. Pravděpodobně bych tak byl advokát.
—
Těší mě víc popularita, nebo peníze, které mi YouTube přineslo?
Jsem introvert, nepotřebuju pozornost ani ji cíleně nevyhledávám. Beru ji jen jako nutnou součást práce, kterou dělám. Důležité je množství lidí, kterým svou prací pomohu.
—
Nejlepší byznys, který mi natáčení videí přineslo?
Několik miliardářů, se kterými jsem v rámci investice navázal spolupráci a ze kterých se pak stali mí dobří známí a přátelé.
—
Jaké jsou naopak stinné stránky toho, že jsem youtuber?
Pozornost, sláva a překrucování faktů o mé osobě.
—
Sleduje mě spousta mladých lidí, kteří si (mnohdy) přejí být jako já – živit se natáčením videí na internet. Co bych jim na začátku jejich cesty vzkázal?
Začít, makat tři roky v kuse šest dní v týdnu, vytvořit minimálně dvě stovky kusů obsahu a potom vyhodnotit, kam to dotyčného dostalo. Pokud ne tam, kam chce, změnit strategii a začít jinde a jinak. Nyní však s velkými zkušenostmi.