Platforma Daytrip spojuje cestující se sítí více než pět tisíc řidičů ve více než 90 zemích světa. Nejde ale jen o přepravu, ale i o cestovatelský zážitek s průvodcem – cílem Daytripu je turistům cestování maximálně zjednodušit, obohatit je a zároveň přispět ke zmírnění dopadů masového turismu.
Daytrip loni přepravil přes 700 tisíc lidí, z toho loni to bylo 200 tisíc, a dosáhl rekordního obratu půl miliardy korun. Svou nabídku transferové dopravy s přidanou hodnotou se společnosti nově podařilo rozšířit i do Brazílie, Argentiny a Chile a chce pokračovat k metě 100 zemí.
Podle spoluzakladatelky startupu Markéty Bláhové lze v tomto roce očekávat ještě lepší výsledky než loni. „Naším cílem určitě není být úplně všude. Například některé oblasti Blízkého východu nedávají z hlediska bezpečnosti smysl. Máme 20 regionálních manažerů, kteří se starají o hladký provoz v téměř stovce zemí, a celá platforma musí zvládat 60 tisíc objednávek měsíčně,“ říká Bláhová.
Během pandemie musela firma přistoupit k částečnému propouštění a její tržby spadly téměř na dno. Její obrat za minulý rok ale dosáhl jeden a půl násobku úrovně z roku 2019, přestože turistů je dnes o 40 procent méně.