Český Livesport upevňuje své postavení mezi globální elitou poskytovatelů rychlého sportovního zpravodajství. Skupina miliardáře Martina Hájka odkoupila konkurenční španělskou aplikaci s fotbalovými výsledky BeSoccer. Tu využívá 25 milionů uživatelů měsíčně a Livesport jich tak bude mít po této akvizici celkem zhruba 130 milionů.

Díky akvizici jednoho ze svých největších konkurentů má nyní Livesport v portfoliu dvě služby poskytující rychlé sportovní informace, které mezi sportovními fanoušky patří celosvětově k nejpoužívanějším.

Zatímco síť Flashscore pokrývá desítky sportů a s více než sto miliony uživateli měsíčně je největší službou svého druhu na světě, BeSoccer se specializuje na fotbal a má přes 25 milionů měsíčních uživatelů. Počet stažení obou aplikací dosud přesáhl hranici 250 milionů.

„BeSoccer bude z produktového a teritoriálního hlediska skvěle doplňovat naši vlajkovou loď Flashscore,“ řekl většinový majitel Livesportu Martin Hájek. Podle něj je nákup konkurenční služby výsledkem dlouhodobé snahy o posilování pozice Livesportu mezi světovými poskytovateli rychlých sportovních informací.

„Díky BeSocceru se výrazně zlepší naše postavení ve španělsky a francouzsky mluvících zemích, kde má náš nový produkt silnou uživatelskou základnu. Zároveň produkuje unikátní datový i zpravodajský obsah, což přináší řadu příležitostí pro synergie mezi ním a naší vlajkovou lodí,“ doplnil Hájek.

Transakci zaštítila a úspěšně dokončila společnost Livesport Digital, která má ve skupině Livesport na starosti akvizice. Její výši žádná ze stran nekomentovala. Podle informací Forbesu šlo však o obchod v řádech desítek milionů eur.

Nákup BeSocceru zahrnoval BeSoccer, Resultados de Fútbol a BeSoccer Pro. První dva subjekty cílí na fotbalové fanoušky, BeSoccer Pro pak na B2B segment – fotbalovým klubům a agentům nabízí důležité analytické nástroje, například vlastní výkonnostní indexy hráčů.

„Jsem hrdý na to, co z BeSocceru vyrostlo, a také na tým lidí, díky němuž se stal nejpopulárnější fotbalovou aplikací se živými výsledky na světě. Teď je načase, aby BeSoccer udělal skok vpřed s podporou Livesportu, který sdílí naši vášeň pro fotbal, a stal se nejlepší službou pro fanoušky i fotbalové profesionály,“ uvedl dosavadní většinový vlastník BeSocceru Manu Heredia.

Livesport, který v roce 2006 založil a od té doby vlastní Martin Hájek s programátorem Jiřím Marešem (devadesát ku deseti), už dávno neposkytuje pouze rychlý výsledkový servis, ale také unikátní zpravodajství sdílející obsah na pár kliků napříč čtrnácti jazykovými mutacemi.

Vedle zmíněné aplikace spadá do skupiny také obchodník s televizními právy Pragosport, dánský B2B sportovně-datový specialista Enetpulse, většinový podíl v dopravci Liftago nebo čtvrtina ve dvou investičních fondech Y Soft Ventures.

Byznys v zahraničí přitom Martina Hájka přitahuje čím dál více. Aktivně vyhledává akviziční cíle, s nimiž chce skupinu dále rozvíjet. „Organický růst Livesportu hodláme doplnit investicemi do konsolidace trhu instantního datového zpravodajství a do dalších typů sportovního obsahu,“ komentoval nedávno pro Forbes Hájek, jehož firma loni vydělala v čistém přes 2,2 miliardy korun.