Poznat dosud nepoznané, dopřát si skvělou kuchyni a zrelaxovat. Ideální dovolená, jak si ji představuje většina populace. Dva kamarádi Vladan Hájek a Jakub Hanus ji doplnili o řízení nejnovějších supersportů, plavby na jachtách či lety vrtulníky a lidé jsou ochotni za jejich zážitkové balíčky platit statisíce.
Ricard & Bonette. Běžnému člověku nicneříkající název. Motoristický nadšenec ale hned vytuší, že by měl zbystřit.
Zatímco Ricard odkazuje na závodní okruh nedaleko francouzské Marseille, Bonette představuje pojmenování jednoho z nejznámějších průsmyků v téže zemi, který se svými impozantními výhledy velmi hlasitě volá, abyste jím alespoň jednou v životě projeli.
„Chtěli jsme tím klientům říct, že jim dopřejeme zážitky nejen na nejlepších závodních okruzích, ale také na krásných veřejných cestách, o nichž třeba neměli tušení,“ říká k pojmenování ryze české agentury, pořádající exkluzivní motoristické eventy, podnikatel Vladan Hájek. Ten v Česku mimo jiné provozuje hotely, zastupuje výrobce kol Colnago či cyklistického oblečení Assos.
V nabídce společnosti lze najít například projížďku nadupanými supersporty Toskánskem, švýcarskými Alpami či nad Azurovým pobřežím, kurz jízdy ve formuli 1 na katalánském okruhu nebo driftování v zasněžené laponské přírodě.
Podobných prémiových výletů na několik dní, jejichž ceny se pohybují od 150 tisíc korun, zprostředkovává Ricard & Bonette ročně kolem desítky. Určeny jsou zpravidla pro malou skupinku osmi až dvanácti lidí. Zážitky ale agentura dokáže stavět také individuálně, na míru každého zájemce.
Dlouholetí přátelé Hájek s Hanusem společnou firmu, očekávající letos tržby kolem deseti milionů korun, založili v roce 2016.
Jakub Hanus se vrátil ze Švýcarska, kde pracoval pro půjčovnu luxusních vozů. Během volných víkendů pak poznával regiony nejen v zemi helvetského kříže, ale i sousední Itálii a Francii.
„Silnice, restaurace, hotely. Načerpal jsem toho spoustu zajímavého. V jednu chvíli mi ale přišlo až líto, že jsem to vše zažíval sám a nesdílel s někým dalším,“ vzpomíná Hanus na dobu, kdy mu hlavou problesklo, že by jeho záliba mohla najít zalíbení i u ostatních.
„Bavili jsme se o tom a mně přišlo škoda, že by Jakub měl své zkušenosti jen tak zahodit a nechat se v Česku u někoho zaměstnat,“ doplňuje Hájek, který tehdy zároveň rozmýšlel nad dalším podnikáním.
„Raději se věnuju více menším věcem, než buduju jeden velký podnik. Byznysově je to iracionální, ale mě to baví, tak jsme se s Jakubem dohodli,“ popisuje.
Během pěti let existence firma uspořádala luxusní eventy pro přibližně pět stovek klientů, z nichž mnozí její služby využívají opakovaně.
Vladan Hájek s Jakubem Hanusem si ale dobře uvědomují, že aby jejich podnikání zaměřené na úzkou cílovou skupinu nadále rostlo, potřebují jít do zahraničí, což je ostatně od počátku jejich cíl – stát se globální agenturou.
I proto počátkem letošního roku, po mnohaměsíčním covidovém útlumu, pustili do Ricard & Bonette investora – miliardáře a menšinového vlastníka Livesportu Jiřího Mareše. Milovník rychlých aut, zejména těch značky Porsche, odkoupil pětinový podíl. O zbylých osmdesát procent se nadále rovnoměrně dělí duo H + H.
„Sám jsem se několika akcí zúčastnil a líbí se mi, co v Ricard & Bonette dělají. Kluci mají zajímavé nápady a věřím, že se firmu podaří posunout dále,“ komentuje Mareš, který po spoluzakladateli Livesportu Martinu Hájkovi navázal obchodní spolupráci s dalším nositelem tohoto příjmení.
„Má finanční investice je už teď úročena v zážitcích, a to je v životě důležité,“ dodává.