Je drobná, křehká, má oči laně, díky kterým působí až dívčím dojmem. V listopadu jí taky bude teprve jednatřicet. Přesto má za sebou portfolio, za které by se nemuseli stydět tvůrci o deset patnáct let starší. Maja Hamplová je producentka a castingová režisérka. A její jméno v branži rezonuje stále silněji. Maja totiž umí věci měnit.
K dyž řekne, že je ve filmovém štábu castingovou režisérkou, většina Čechů si pod tím vůbec nic nepředstaví. Profesi, která je v zahraničí v každém štábu prestižním postem, totiž Maja Hamplová v Česku teprve pomáhá etablovat.
Zatímco v zahraničí je castingový režisér v každém projektu jednou z nejdůležitějších postav po režisérovi a producentovi a jeho jméno zazní hned v úvodních titulcích spolu se jmény scenáristy a hlavního kameramana, v českém prostředí tahle profese pořád není příliš známá. Castingový režisér přitom dává filmu či seriálu tvář.
„U nás si spousta lidí dodnes myslí, že si herce vybírá režisér nebo producent. A i v českých titulcích najdeš jméno castingového režiséra často až někde u cateringu. Asi proto, že ta slova vypadají podobně. Tohle chci změnit,“ říká Maja Hamplová, mladá žena, která už dala tvář mnoha populárním filmům a seriálům, které dozajista znáte.
Namátkou: veleúspěšný seriál Ochránce na České televizi nebo Terapie na HBO. Teď byste měli poznat Maju. Určitě o ní totiž ještě uslyšíte. Prakticky všechno, co téhle tmavovlasé mladé ženě vyšlo z rukou, slaví v posledních letech úspěch a sklízí všeobecně pochvalné reakce. Maja Hamplová dělá věci jinak, než je v kraji zvykem. A většina jejích projektů vypadá i působí – jak to říct kulantně – až nečesky.