Před osmi lety se rozhodl sám podnikat, rozjel jednu z prvních francouzských pekáren na českém trhu a dnes jeho tým 365 dní v roce peče přes noc stovky baget, chlebů a kvalitních croissantů. Odběrateli jsou nejlepší pražské hotely a pochopitelně vlastní kavárna La Petite France Boulangerie v Myslíkově ulici.
Vše přitom začalo tak, že Jan Ivanco opustil dobré místo nejvyššího provozního nad restauracemi La Gare a Les Moules.
„Vždy jsem toužil mít něco svého. Jezdili jsme tehdy každých 14 dní do Francie vybírat vína a tam nás to napadlo,“ vzpomíná na rok 2011, kdy s Filipem Nyklíčkem, jenž stojí za výše uvedenými velkými restauracemi, trávili dlouhé hodiny času v autě povídáním o byznysu a jeho dalších možnostech.
Tak vznikl nápad udělat v Praze pekárnu, která by podle nejkvalitnějších receptů dodávala každý den na trh francouzské pečivo.
„Vzal jsem svoje úspory, vybavili jsme v Lahovicích pekárnu a naši klíčoví lidé byli na školení v Alsasku. Tehdy jsme ještě vlastní prodejnu neměli a soustřeďovali se hlavně na restaurace, hotely a v té době velmi oblíbené farmářské trhy,“ popisuje začátky Ivanco, jenž firmu dodnes vlastní napůl s Nyklíčkem.
Aktuálně mají šest pekařů, dodávají každé ráno do InterContinentalu či Hiltonu a zároveň nasbírali zkušenosti s maloobchodem v Praze.
Jejich první kavárna byla ve Vodičkově ulici, ale příliš nešlapala. Od té doby se posunuli do Myslíkovy a Jan Ivanco si zformuloval zásady, jak vybrat to správné místo pro – vlastně jakýkoli – obchod.
Je jich pět a mohou sloužit jako dobrý startovní bod vašeho podnikání:
Rohová prodejna
V pěkně opraveném domě. Opticky zvětšíte její dopad na okolí.
Široký chodník
Místo před výlohami je důležité. Na úzkých chodnících se lidé necítí dobře a mají tendence jimi rychle procházet.
Velké výlohy
Ideálně od země až ke stropu. Chcete nalákat dovnitř, tak ukažte, co uvnitř je.
Lokace 24/7
Nejlepší je mix zákazníků z lidí, kteří v místě bydlí, zaměstnanců, kteří poblíž pracují, a pochopitelně turistů. Pak se byznys snadněji rozprostře do celého týdne včetně víkendů.
Jasná identita
Pohrajte si s interiérem i s tváří obchodu navenek. Musí mít „wow efekt“.