Karlovi Stolejdovi a Martinovi Veselému se podařilo během patnácti let vybudovat síť čtyř autodealerství švédské značky Volvo v Praze a v Brně, dohromady s miliardovými tržbami. Tyto pobočky letos sjednotili pod jednu značku s názvem Cardion Cars.

„Po patnácti letech jsme si říkali, že už je na čase dát tomu všemu nějakou štábní kulturu, protože kolikrát si naši zákazníci i mysleli, že naše jednotlivá dealerství jsou konkurenti,“ vysvětluje v novém Forbes Byznys podcastu polovina z dvojice zakladatelů Karel Stolejda.

K tomu ještě na českém trhu oba prodávají vozy Jaguar a Land Rover pod brandem Albion Cars a nejnověji také vozy MG, kterým patří značka Orbion Cars.

Podle Stolejdy se trh s prodejem vozů mění, a z pohledu zisků ne zrovna k lepšímu. „Každý by si mohl říkat, že na prodejích aut musí být obrovské marže. Ale nejsou. Dnes jste hrozně šťastní, když na autě máte marži dvě až tři procenta. Dříve bývaly větší, skoro deset procent,“ vypočítává v novém Forbes Byznys podcastu.

Podle něj je i z tohoto důvodu dnes velmi složité rozjet nové autodealerství. „Dnes otevřít autodealerství se skoro ani nedá. Myslím, že ani my bychom už do toho nešli,“ dodává Stolejda.

Na kolik vyšlo oba podnikatele nové autodealerství Cardion Cars ve Stodůlkách? Jak složité bylo rozjet síť autodealerství v době finanční krize před patnácti lety? A jak se prodávají elektromobily? To vše si poslechněte v podcastu.