Tenhle příběh je zároveň malou lekcí zeměpisu. Z východního Slovenska se přes Irsko a Česko line do různých koutů světa. A jeho hlavní aktérka Petra Lelovská v něm popisuje svou houževnatou cestu za řízením miliardového podniku.
Přimět lidi zastavit se, odpočinout si, odbourat všudypřítomný stres. Velmi zjednodušený popis každodenní práce Petry Lelovské. Přitom jde o činnosti, s jejichž splněním sama chvílemi bojuje.
Dva dny nazpět přiletěla z Británie, kam se v následujících hodinách vrací. Následně ji čeká dlouhá cesta do Kazachstánu a později do Itálie.
Mezitím, během třídenní zastávky v Praze, zvládá obhlídku v Mariánských Lázních. „Bohužel jsem zářný příklad toho, jak jsou lidé v dnešní době neustále rozlítaní, na telefonech a nejsou schopni si najít trochu času pro sebe,“ konstatuje zanedlouho osmatřicetiletá šéfka.
„Proto se lidem snažíme pomoct zrelaxovat a alespoň na chvilku žít nestresový život,“ dodává vzápětí viceprezidentka společnosti Ensana, která ze své pozice spoluřídí největšího provozovatele lázeňských hotelů v Evropě.
Pod značkou Ensana momentálně funguje celkem 27 zařízení v nejikoničtějších lázeňských městech starého kontinentu. Vedle Česka, kde síť vlastní rozsáhlý komplex právě v Mariánských Lázních, provozuje hotely na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a ve Velké Británii.
Mezi nimi například historický Buxton Crescent, hodinu jízdy od Manchesteru, který se řadí k nejvýznamnějším architektonickým stavbám Anglie, nebo proslulý budapešťský Grand Margitsziget na Markétině ostrově, jejž nedávno využila jako své útočiště i portugalská fotbalová reprezentace v čele s Cristianem Ronaldem, jedním z nejlepších hráčů historie.
Ambicí hotelového řetězce, jenž jako Ensana působí na trhu čtyři roky, je nicméně rozšířit se v blízké budoucnosti do dalších zemí. To má mimo jiné na starosti právě Lelovská. V jejím hledáčku jsou namátkou Rakousko, Švýcarsko či Slovinsko, ale zajímají ji i vzdálenější destinace mimo Evropu.
„Věřím, že příští rok přidáme do našeho portfolia minimálně jeden hotel navíc,“ říká. „Koukáme se na hotely, které mají alespoň sto pokojů, přičemž bychom se rádi rozrostli na trhy, kde dosud nemáme zapíchnutou vlajku, ideálně i na jiný kontinent,“ doplňuje 164 centimetrů vysoká blondýnka, jíž při práci výrazně pomáhá, že hovoří plynně šesti jazyky.
Když Petra Lelovská do transformující se firmy před čtyřmi lety nastupovala, zodpovídala převážně za personální úkoly. Její kompetence ale brzy přibývaly až do současného stavu, kdy všechna důležitá firemní rozhodnutí jdou přes ni.
Je klíčovou osobností při jednání s investory, řídí byznys development, nastavuje medicínskou strategii nebo dohlíží na PR aktivity. Svůj rychlý posun přičítá osobní angažovanosti.