V českém digitálním světě se zrodila nevídaná spolupráce. Jeden z nejlépe placených youtuberů v zemi a nejúspěšnější český podcaster spojili své síly a vytvořili unikátní show. Jejich ambiciózní projekt přilákal obrovskou pozornost nejen fanoušků, ale také investorů a partnerů.
Triumf jednoho z nejlépe vydělávajících českých youtuberů Martina „Mikýře“ Mikysky v reality show Survivor přichází v době, kdy se hranice mezi tradičními médii a novými digitálními platformami stírají. Světový trend ukazuje, jak se osobnosti z YouTube a streamingových i sociálních médií stávají významnými hráči na poli zábavy i v televizních formátech.
Mikýř se proto vítězství rozhodl posunout dál a spojil síly s Ondřejem Novotným, který vedle moderace právě Survivora platí za nejlépe vydělávajícího českého podcastera. Společně natočili v největší hale v republice, pražské O2 areně, takzvaný „Jediný rozhovor v životě“. Režie se ujal Markus Krug, který v minulosti spolupracoval s Kazmou na One Man Show, a není proto divu, že výsledek přitáhl obrovskou pozornost.
„Zájmem jsme rozhodně pozitivně překvapení a víc než radost cítíme velkou zodpovědnost vůči lidem, kteří se nás rozhodli podpořit. Chtěli jsme si tak trochu ověřit, jestli se v našem prostředí dají dělat velké věci za přispění komunity, a zatím to vypadá, že by to šlo, z čehož máme hroznou radost,“ pochvaluje si Mikýř.
Člen našeho předloňského výběru 30 pod 30 tím naráží i na publikaci rozhovoru skrze platformu Herohero. Než rozhovor vyšel, předplácelo si Mikýře na platformě do pěti tisíc lidí za sedm eur měsíčně. Po vydání videa sice došlo k navýšení měsíční sazby na deset eur, ale to příliv nových předplatitelů nezastavilo.
Jediný rozhovor v životě – po vzoru „Jediného koncertu v životě“ Leoše Mareše – přinesl Mikýřovi přes dvacet tisíc nových odběratelů. Výsledných pětadvacet tisíc předplatitelů zastínilo předchozí rekord platformy, který držel The Mag Jana Stracha s šestnácti tisíci.
O síle Mikýřovy komunity navíc svědčí skutečnost, že počet odběratelů nadále roste, přestože už je část rozhovoru k dispozici i zdarma na YouTube.
Mikýř a Novotný tímto krokem otevírají nové možnosti pro ostatní tvůrce a tvůrkyně v Česku. Ukazují, že spolupráce mezi různými médii může přinést zcela nové formáty, které mají potenciál oslovit širokou veřejnost – a vydělat slušné peníze.
Rozhovor v O2 areně vyšel na dva a půl milionu korun, což je shodou okolností částka inkasovaná Mikýřem za vítězství v Survivoru. Díky velkému množství partnerů v čele s Coca-Colou, Foodorou nebo Českou spořitelnou tak šlo o velmi profitabilní tah: z čísel předplatného na Herohero totiž vychází, že Mikýřův tým v tuto chvíli měsíčně inkasuje zhruba ke třem a půl milionu korun.