Brněnští Purple Ventures vstupují s investicí necelých třinácti milionů korun do startupu Get Moments formou půjčky, kterou mohou překlopit do podílu. Aplikace stříhá videa fanoušků z koncertů do nového formátu atraktivního pro šíření na sociálních sítích.

Pokud jste v posledních deseti letech navštívili koncert, určitě jste zažili prales rukou s rozzářenými obrazovkami telefonů nahrávajícími průběh koncertu. Pro někoho možná lehce otravný trend, pro jiného ale byznysová příležitost.

Tu viděli Přemysl Koudela a David Novák, kteří dostali nápad, jak tisíce terabytů nahraných na koncertech fanoušky přetavit do produktu. Jejich aplikace Get Moments umí sama nahrávky od amatérů nastříhat do souvislého videa z celé akce. Zatímco produkčně většinou taková věc trvá několik dní, aplikace vytvoří podobný produkt v řádu minut.

A kdo za to zaplatí, ptáte se? Byznys model Get Moments stojí na tom, že promotéři koncertů a organizátoři festivalů budou chtít svou akci na sítích zviditelnit, zvýšit svůj dosah. Proto za vytvoření události v aplikaci zaplatí a fanoušci ji budou moci bezplatně využít.

Právě proto je aplikace nastavená tak, aby vyšla vstříc konkrétnímu člověku a využila při skladbě videí primárně videa od něj a jeho přátel, se kterými na akci vyrazil. Ta doplní o profesionální videa od organizátorů.

https://forbes.cz/premium/#start

„Pro každého fanouška tak vznikne unikátní video, které může být vytvořeno čistě z fanouškovského obsahu, nebo kombinuje to nejlepší z obou světů, čímž zajistí i použití důležitých záběrů pro organizátory nebo partnery,“ popisuje Přemysl Koudela, který si do projektu přinesl zkušenosti z filmařiny. Jeho kolega a spoluzakladatel David Novák zase přidal know-how z oboru IT.

Hravý nápad českého startupu přilákal i pozornost investorů. Brněnská investiční skupina Purple Ventures, která má ve střední Evropě do startupů nainvestované miliardy korun, vstoupila do Get Moments s úvodní investicí v hodnotě necelých třinácti milionů korun.

Podle informací Forbesu však ještě přesný podíl Purple Ventures v českém startupu není stanovený, investice do něj totiž putovala formou konvertibilní půjčky. Ta umožní brněnským investorům nechat půjčku i s úroky splatit, nebo ji namísto toho překlopit do podílu ve firmě.

„Investici od Purple Ventures využíváme ve třech oblastech: vývoj mobilní aplikace Get Moments, rozvoj té části platformy, která zpracovává a střihá videa pomocí AI, a budování obchodního týmu a procesu,“ říká pro Forbes druhý ze zakladatelů Get Moments David Novák.

Původní, základní verzi aplikace v průběhu letošního roku ve spolupráci s externím českým vývojářským studiem kompletně přepisují. Doplňují zároveň, co budou střihačské algoritmy platformy umět. „Máme v plánu dále rozšiřovat formáty sestřihů, které umíme, například hudební klip, festivalové after-movie, personalizovaný sestřih sportovního zápasu a další,“ doplňuje Novák.

Podle Jana Davídka, partnera v Purple Ventures, zaujalo investiční mozky především propojení pokročilé umělé inteligence s masově dostupným nástrojem. „Věříme, že v Get Moments postupně vznikne unikátní databáze obsahu. Líbí se nám nadšení a profesionalita zakladatelů a rádi jsme podpořili tento inovativní startup,“ doplňuje.

Get Moments je jako spousta dalších startupů ve svém rozvoji na začátku, v loňském roce projekt hospodařil se zhruba milionovou ztrátou. Zvládá ale postupně svůj koncept ověřovat v praxi. Letos v létě už si produkt vyzkoušeli fanoušci na velkých festivalech v Česku jako Rock for People a Pohoda, ale i na maďarském Szigetu. Tam přistálo v databázi Get Moments přes třicet tisíc videí.

Dobrou studií v praxi byl i koncert Bena Cristovaa v pražské O2 areně, ze kterého se v aplikaci objevily dva tisíce videí od fanoušků. Ještě podstatnější údaj ale je, že 48 % z nich si nakonec návštěvnici koncertu dali na své sociální sítě.

Platforma nyní cílí i na zahraniční expanzi, dokonce za hranice Evropy, a tak začíná vyvíjet nástroje, které jí umožní potenciální klienty oslovovat napůl automaticky. „Zároveň v této oblasti jsou často klíčové osobní vztahy a účast na různých mezinárodních konferencích se ukazuje jako důležitá pro penetraci trhu,“ uzavírá Novák.