Nad obří budovou v Tuchoměřicích u Prahy se slézají červánky, které každých pár minut rozrazí dopravní letadlo. Přilehlé parkoviště, připravené pro tisícovky vozů, zeje prázdnotou.

Je neděle, čtyři hodiny odpoledne, půl roku po otevření, a největší outletové centrum v zemi Prague The Style Outlets na první pohled připomíná spíše kulisy postapokalyptického filmu než centrum konzumu.

Čtěte také: Nákupy s přidanou hodnotou. Proč Zara tak dobře ví, jak přilákat zákazníky

Ani na druhý pohled se nic nemění. Interiér je příjemný a svým stylem uspořádání připomíná prémiové outlety v USA, shopping fever se ale nekoná. Personál obchodů, od těch, jež prodávají fast fashion, až po ty s luxusnější módou, má dlaně zabořené hluboko ve tvářích.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.