Z módní značky Aviator Nation se během pandemie stal hit. Mladá generace, která trávila lockdown na TikToku, se zhlédla v teplácích a mikinách s kapucí, které jako by přicestovaly časem ze sedmdesátých let na kalifornskou Venice Beach. A ze zakladatelky brandu Paige Mycoskie je tak rázem jedna z nejbohatších self-made žen v Americe.
Modrooká a opálená zakladatelka Aviator Nation s trochu pocuchanými vlnitými vlasy vypadá, jako by právě slezla ze surfařského prkna. „Být ve vodě je pro mě obrovská věc – jsem Ryba,“ říká Mycoskie, která právě dorazila do jednoho ze sídel Aviator Nation v texaském Austinu, kde zároveň bydlí.
Přestože se nachází víc než tisíc kilometrů od Pacifiku, má na sobě polorozepnutou košili s havajským vzorem, roztrhané džíny a tmavé sluneční brýle značky Aviator. Na zdi kolem ní visí surfařská prkna, vodní lyže a plakáty s Jimim Hendrixem, což jsou všechno věci, které sbírá.
Nenechte se však jejím uvolněným vzhledem a bezstarostným vystupováním zmást. Dvaačtyřicetiletá žena se vypracovala od sešívání triček ve své kuchyni na Venice Beach o šestnáct let nazpět až k jedné z nejžhavějších módních značek v Americe, a zejména pak na TikToku.
Společnosti Aviator Nation, známé hlavně pro své drahé tepláky se smajlíkem (160 dolarů) a retro duhové mikiny se zipem a kapucí (190 dolarů), pomohla na výsluní pandemie, kdy teenageři a dvacátníci při lockdownu vyměnili značkové džíny za pohodlné domácí oblečení.
Tržby společnosti vzrostly ze sedmdesáti milionů dolarů v roce 2020 na 110 milionů v roce 2021 a podle všeho to vypadá, že do roku 2023 se mohou zdvojnásobit. Hrubá marže společnosti se odhaduje na víc než sedmdesát procent.
Firma Aviator Nation, která má hlavní sídlo v Los Angeles, si vedla tak dobře, že si majitelka celé společnosti Mycoskie minulý rok vyplatila dividendu ve výši 47,5 milionu dolarů – svou první dividendu vůbec. Podle odhadů Forbesu má její majetek v současnosti hodnotu 350 milionů dolarů (ona sama tvrdí, že je to minimálně dvojnásobek).