Břeclavské firmě Molitan, která vyrábí polyuretanové pěny, loni meziročně klesl zisk na polovinu, na 28,5 milionu korun, přestože obrat vrostl ze 718 na 875 milionů korun. Na vině je především rostoucí cena vstupních materiálů, jejich horší dostupnost kvůli covidu a také nižší poptávka. Loni firma prodala zhruba 9500 tun výrobků, což je meziročně o dva tisíce tun méně, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.
Covid měl na přelomu loňského a letošního roku dopad také na nemocnost. Jelikož byla velmi vysoká, výrazně to ovlivnilo výrobu a firma si musela pomoct agenturními pracovníky a vnitřními reorganizacemi. Na rozdíl od covidu nemá na podnik vliv válka na Ukrajině, protože tamější trhy neobsluhuje a ani není závislá na dodávkách materiálu z této oblasti.
Firma působí kromě českého trhu také na trzích v sousedních zemích, ve Slovinsku a v Dánsku. Loni se dařilo získávat některé nové zákazníky, důležitý je hlavně zákazník ve Slovinsku, který vyrábí pro automobilový průmysl. Kromě aut nacházejí pěny uplatnění v nábytkářském průmyslu, ve stavebnictví, fungují jako obalový a izolační materiál a využívají se i ve sportu a při volnočasových aktivitách.
Společnost vznikla v roce 2006 jako Matricida. O rok později se vyčlenila z Gumotexu a v roce 2008 ji převzala jako majoritní akcionář polská skupina Organika. Zároveň rozhodla o přejmenování na Molitan. Patří jí další podniky ve střední, východní a jihovýchodní Evropě, které jsou předními evropskými výrobci polyuretanové pěny. V roce 2014 prodal Gumotex Molitanu i dceřinou firmu Matrace.