Má značnou zásluhu na tom, že Praha se přiblížila k tomu, o čem řada z nás snila. Kultivované metropoli, kde čím dál větší slovo dostává nejen úcta k tradici, ale také zajímavá, trendy, a přesto inteligentní současnost. „Zamyslete se, jakou má doopravdy hodnotu to, čemu věnujete čas,“ říká Jana Adamcová, místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism.

Spoluřídí organizaci, jež se může pochlubit půlmiliardovým obratem, vzděláním je však původně filozofka. Se zářivým úsměvem, velmi uhlazeným stylem oblékání a intelektem, který vámi projede jako ostrý nůž. Kromě toho, že o věcech umí skvěle mluvit, je Jana Adamcová dokáže rovněž proměnit v činy.

Až to vypadá, že má práci snů, ačkoli kdybyste ji neznali, těžko byste si mohli myslet, že práce pro město může být kreativní, naplňující a pravdivá až k samé její podstatě. Sedíme v budově Prague City Tourism v Žatecké ulici, jen pár kroků od Staroměstského náměstí.

Cestou na rozhovor si rekapituluji, čím vším tohle místo procházelo a prochází. Bezbřehá svoboda, nevkus a divoký kapitalismus let devadesátých se mění. Najednou je konec řadě nevkusných zábav, kdy v očích Západu působila Praha jako město levného piva, mravů i pokleslého vkusu.

Čtěte dál a dozvíte se:
  • Kde Jana Adamcová působila před angažmá v Prague City Tourism.
  • Proč je podle ní město ten největší designový projekt, jaký si můžete představit?
  • A jak může Praha využít hype kolem nové knihy Dana Browna?
Forbes Digital Premium