Síť X miliardáře Elona Muska představila dvě nové úrovně předplatného, které Musk avizoval minulý týden, píše agentura Reuters. Předplatné Basic, Premium a Premium+ se liší především v míře zobrazování reklam uživateli, ověření účtu a přístupu k některým pokročilým funkcím pro tvůrce, například Media Studio nebo analýza sledujících.
Předplatné Basic vyjde při levnějším, ročním předplatném na 712,38 koruny, Premium na 1870 korun a Premium+ na 3740 korun za rok.
Musk někdejší Twitter koupil téměř před rokem za přibližně 44 miliard dolarů (přes bilion korun). Od té doby platforma trpí propadem příjmů z reklamy, protože se inzerenti obávají negativního prostředí pro své značky.
Musk, šéf řady dalších firem včetně automobilky Tesla, podle agentury DPA několikrát potvrdil, že síť, kterou přejmenoval na X, vydělává na reklamě jen asi polovinu peněz, než kolik Twitter dostával předtím, než ho koupil.
Nový majitel se snaží výpadkům příjmů z reklamy čelit právě vyšším předplatným. Už nařídil omezit, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek, který v Česku činí na webu 216,59 korun a v aplikaci iOS 249 korun měsíčně.