Renata Salata o své misi ve startupu Twisto i o tom, jak vznikají zdi mezi ženami a muži ve vrcholových pozicích.
Renata Salata v sobě rozhodně nezapře polský temperament. Před čtyřmi léty dala sbohem korporátní kariéře a vrhla se do divokých vod finančního startupu zkoušejícího naučit Čechy používat odložené platby. Kariéru začala v Evropském rozvojovém programu pro manažery v GE Money Bank.
Později v bance, tehdy již Monetě, zůstala a přispěla k vybudování věrnostního programu bene+. V listopadu 2009 nastoupila jako marketingová ředitelka Providentu a později zastávala místo ředitelky digitálního prodeje pro Polsko a Česko. Dnes je její zodpovědností rychlejší expanze fintechové firmy Twisto.
Když jste ještě před vypuknutím pandemie nastupovala do vedení twista z relativně jistého korporátního místa, dovedla jste si představit, jaká jízda to bude? Proč vlastně ta změna?
V předchozím zaměstnání jsem fungovala devět let a u nás doma se vždy říkalo, že to je takový mezní okamžik, kdy se buď člověk vybičuje k tomu, že zkusí něco nového, nebo se smíří s tím, že v té práci – či alespoň ve stejných kolejích – zůstane už navždy.
Já jsem se ale ještě necítila na to, uzavřít se v nějakých zajetých kolejích. Cítila jsem, že potřebuji nějakou novou energii, nové podněty, výzvu, nové lidi. Na druhé straně jsem nechtěla opouštět svůj obor, ve kterém jsem se cítila doma, tedy finance.
V tomto rozpoložení jsem potkala pány z Twista a všechno do sebe perfektně zapadlo. Potkalo se tam nadšení pro věc i energie. To, co mně ale učarovalo nejvíc, bylo, že to byl svět úplně jiného přemýšlení o financích, svět technologií a mladých lidí nezatížených předsudky.
Vnitřně jsem tušila, že to určitě oproti korporátní rutině jízda bude, ale že až taková, jsem si na začátku představit nedokázala. Na druhé straně to je přesně ta věc, která mi dodává potřebný adrenalin a energii, kterou k práci potřebuji.
Platí to stále? Máte podobný drive, jako když jste před necelými čtyřmi lety do Twista nastupovala?
Myslím si, že se to mění. Řekla bych, že se to pohybuje ve vlnách. Nikdo nemůže fungovat neustále na energetickém peaku. Vždycky přijde nějaká vlna zpomalení, kdy se jde do nějakého kopce. Ve startupu takové změny splývají s tempem samotné firmy.