Takového rodiče by si přál asi každý puberťák. Čtyřicetiletá Jane West totiž není úplně klasická máma dvou synů, ale americká královna marihuany.
Nejenže podporuje její legalizaci, založila největší profesionální marihuanový networking Women Grow, ale také rozjela svou značku s luxusním kanabisovým příslušenstvím Jane West a teď i přišla na to, jak pro ni do dubna získat milion dolarů.
Čtěte také: Co spojuje Snoop Dogga s Bransonem? Miliardový byznys s marihuanou
A to, že si v Americe vybudovala pořádnou image, dokazuje i její přezdívka „marihuanová Martha Stewart“. Stejně tak, jak vám s elegantním úsměvem tahle guru amerických hospodyněk předvede správné namíchání zálivky na salát, Jane West vás zase naučí, jak si správně ubalit joint nebo nadrtit marihuanu v luxusní drtičce její značky.
Celé to začalo v roce 2014, když se Colorado chystalo k legalizaci marihuany a tato máma z předměstí Denveru začala vedle svého zaměstnání v korporátu organizovat akce pod značkou Edible Events, na kterých rostlinu propagovala a prezentovala v jakémsi sofistikovaném hávu.
Jednoduše chtěla z marihuany udělat „příjemnou součást životního stylu mainstreamových žen“, ale úplně s tím neuspěla u svého tehdejšího šéfa. Ten ji totiž vyhodil ihned poté, co ji viděl v přenosu na CNBC kouřit z bonga.
Čtyřicetiletá Američanka si z toho ale nedělala hlavu. Její akce už byly tehdy vyprodané a ona se rozhodla věnovat kanabisovému průmyslu naplno a založila organizaci Women Grow, největší profesionální network se zaměřením na marihuanu.
Ale hlavně, rozjela svou značku Jane West, v jejímž rámci navrhuje luxusní kanabisové příslušenství ve spolupráci s vědeckým sklářským výtvarníkem GRAV.
Luxusní doplňky na kouření marihuany značky Jane West
Americké paničky si tak můžou zakouřit z luxusních modře kobaltových nebo bílých bong a skleněnek.
„Představuji si, že si jednou takovéhle bongo jeho majitelé s pýchou postaví v obývajícím pokoji vedle křišťálové lahve na brandy,“ říká West.
I když měla od začátku ten správný drive, její podnikání vůbec nebylo růžové. Složitě sháněla investory, kteří se do spolupráce s ní zrovna nehrnuli, přece jen je kouření marihuany ve většině států pořád ilegální.
„Bylo to opravdu vysilující. Čas a energii, které jsem potřebovala vložit do navrhování, strategie a jiných věcí, jsem celé vložila do shánění kapitálu.“
Nová finanční naděje tak přišla s rokem 2016, kdy se na americkém trhu rozjel tzv. investiční crowdfunding. Díky němu může totiž úplně každý investovat do začínajícího startupu a získat tím menšinový podíl.
„Bubbler“ značky Jane West
Jane se zaregistrovala v lednu tohoto roku na platformě Republic a plánovanou částku 25 tisíc dolarů vybrala za prvních 24 hodin.
„Moje 71letá matka investovala jen tak ze svého počítače,“ říká užasle West, která si dala za cíl do dubna vybrat 1,07 milionu dolarů, přičemž do její značky může každý obyčejný smrtelník investovat minimálně 25 dolarů.
Právě investiční crowdfunding se pro kanabisový průmysl ukazuje jako dobrý nápad, protože funguje na povědomí určité komunity, se kterou je přece jen kouření marihuany spojené. Téměř 900 tisíc dolarů tak například na platformě Republic vybral i brand RMR Laboratoires, který vyrábí krémy na úlevu od bolesti.
Jane West svůj získaný milion plánuje investovat do expanze značky za hranice Států a do rozšíření pracovního týmu.
Tak #takeflight, jak postuje na svých sociálních sítích tahle marihuanová guru.