Evropská komise (EK) zahájila formální dialog s čínskou aplikací pro sdílení krátkých videí TikTok a skupinami na ochranu spotřebitelů. Jejím cílem je prozkoumat komerční praktiky a politiku firmy. Spotřebitelské skupiny si stěžovaly, že firma podle nich porušuje spotřebitelské zákony EU a nechrání děti před skrytou reklamou a nevhodným obsahem. TikTok má teď měsíc na to, aby na stížnosti skupin zareagoval, uvedla EK.
Zájem o TikTok, jehož vlastníkem je čínská firma ByteDance, po celém
světě rapidně roste, zvláště mezi náctiletými. Objevila se ale řada
problémů, které vyvolávají obavy týkající se ochrany osobních údajů a
bezpečnostní politiky firmy, uvedla agentura Reuters.
„V EU je zakázáno cílit na děti a nezletilé skrytou reklamou, jako jsou bannery ve videích,“ uvedl evropský komisař pro spravedlnost Didier Reynders. Dodal, že větší digitalizace vyvolaná pandemií nemoci covid-19 vytvořila nová rizika, zvláště pro zranitelnější spotřebitele.
TikTok se už dostal do hledáčku úřadů v EU kvůli nakládání s osobními údaji dětí, upozornila agentura Bloomberg.