Společně vybudovali a posléze prodali huňatý e-shop Ovečkárna. Teď Lucie a Martin Bernátkovi chtějí Čechy přivést k dlouhověkosti a kolem toho postavit další úspěšný byznys.

Sněží. Jak předvídatelné, přesto překvapivé. Vítr první vločky sezony vlezle rozfoukává do obličeje a teplota se stěží drží na plusových hodnotách. Nic příjemného. Počasí první prosincový pátek odhaluje zapomenutou sílu zimy a tím vytváří úšklebky i na tváři Martina Bernátka.

„Člověk si rychle odvykne,“ zakření se, zatímco prochází centrem rodného Zlína. Místy, na nichž zhruba před dekádou postával od rána do večera, aby v často ještě horších podmínkách prodal co nejvíce svých produktů.

„Vstávali jsme ve tři ráno, ve čtyři už jsme chytali místo, abychom byli co nejvíce na očích, a posléze celý den stepovali v kalužích a mrzli.“ Tentokrát nemusí. Vedle vědomí, že se za pár minut ukryje ve vyhřáté kanceláři, mu k pocitu spokojenosti přispívá i čepice pokrývající jeho hlavu.

Je vlněná, dobře udržuje tělesné teplo a svého času ji prodávala Ovečkárna. Internetový obchod, který Bernátek na zelené louce (nebo spíše bílým sněhem pokrytých chodnících) vybudoval se ženou Lucií a téměř před dvěma lety prodal za stovky milionů korun skupině Enterstore, spadající pod holding Hartenberg, investiční větev expremiéra a miliardáře Andreje Babiše.

Teď se manželé společně pouštějí do dalšího byznysového dobrodružství. Koncem loňského roku spustili nový e-commerce projekt, tentokrát zaměřený na longevity, skrze nějž chtějí Čechy přesvědčit, že cesta k dlouhému životu nemusí být tak složitá.

Chceme vytvořit bezpečné místo pro běžného Čecha, který kvůli práci a péči o rodinu někdy zapomíná pečovat o sebe.

Lucie Bernátková

Forbes Digital Premium