Poskytovatel platební brány a platebních terminálů Comgate svými inovacemi mění trh, díky tomu roste v Česku a na Slovensku o více než třicet procent ročně. Soustřeďuje se na nabídku dostupnějších služeb, které klientům přinášejí vyšší tržby, a pracuje na expanzi z Hradce Králové do Evropy.

Létání bývalo exkluzivním způsobem dopravy. Postupně se stávalo dostupnějším, nebylo jen pro úzkou skupinku vyvolených, ale stále bylo velice drahé. Až přišly nízkonákladové aerolinky jako Ryanair a další.

Soustředily se na to, co je opravdu podstatné – dostat cestující rychle a bezpečně z bodu A do bodu B, vyhovět všem přísným regulacím a přitom držet cenu co nejníž. Nenabízejí místa v letištních saloncích nebo soukromé kóje v letadlech. A dnes můžete díky nim kamkoli po Evropě letět za pár korun. 

V oblasti platebních služeb to ještě před několika lety vypadalo podobně jako mezi aerolinkami. Byla nepřehledná, služby drahé, omezené na platby kartou. Obchodník, který chtěl bezhotovostní platby přijímat, si nejprve počkal na individuální nabídku, kterou mu na základě jeho obratu zaslal poskytovatel. Potom se musel zorientovat ve složitých sazbách, jejichž podstatná část byla uvedena jen indikativně.

A nakonec mohl zákazníkům nabídnout platbu kartou, z níž musel kupující buď opisovat všechna čísla, nebo na terminálu vyťukávat PIN.

Trh s bezhotovostními platbami byl prostě ještě i dlouho v jedenadvacátém století pro podnikatele neprůhledný a neuchopitelný. Když hradecká společnost Comgate v roce 2018 zveřejnila všechny ceníky a smluvní dokumentaci na webu, byl to krok podobným směrem, jakým se vydaly výše zmíněné nízkonákladové aerolinky.

Na českém trhu to znamenalo doslova revoluci – od té doby k podobné transparentnosti přistupuje stále víc poskytovatelů platebních služeb.

Transakční poplatek pod jedno procento

Comgate na sebe bere roli inovátora. Ceníky platební brány a terminálů neustále zjednodušuje a upravuje tak, aby byly pro klienty co nejjednodušší a naprosto férové. Neláká na žádné akční sazby platné v omezeném období, a když zveřejní nové tarify, nabídne je novým i stávajícím klientům. Nezpívá hezky jen ptáčkům, které zrovna lapá.

Aktuální tarif Easy přinesl všem obchodníkům sazbu transakčního poplatku pod jedno procento – bez ohledu na velikost podniku nebo na platební metodu, kterou zákazníci použijí.

„Tarif je díky tomu naprosto jednoduchý a předvídatelný. Když za námi chodí zákazníci od konkurence, kde platili i přes dvě procenta za transakci, chápeme jejich rozhořčení,“ vysvětluje ředitel Comgate Jakub Ouhrabka.

Transparentnost a nízké ceny pomáhají hradecké fintech společnosti stále růst – v objemu plateb i počtu klientů v posledních letech meziročně nejméně o více než třicet procent. V současnosti poskytuje platební služby více než patnácti tisícům klientů v Česku a na Slovensku. V tvrdé konkurenci nadnárodních společností bojuje nejen cenou, ale také stále novými řešeními.

Obojí je možné i díky tomu, že v roce 2023 získala firma Comgate jako první nebankovní společnost v Česku status acquirera, tedy partnera Visa a Mastercard s přímým přístupem ke všem karetním technologiím.

„Završili jsme tak rok a půl dlouhý náročný proces a ze řetězce zpracování platby kartou jsme vyřadili jeden článek. To nám umožňuje tlačit dolů náklady a pracovat s některými funkcemi, na které bychom jinak nedosáhli,“ vysvětluje Jakub Ouhrabka.

Jednoduchá implementace

Platební brána Comgate patří mezi nejpokročilejší řešení na českém trhu. Nabízí nejširší škálu platebních metod i nejpokročilejší metody jejich implementace. Přizpůsobuje se situaci, v níž je zákazník, reaguje na zařízení, jež používá, nebo výši částky tak, aby byl průběh platebního procesu co nejhladší. To zvyšuje počet dokončených plateb.

„Jako první jsme například zavedli platbu QR kódem, který je i pro nás překvapivě populární u kupujících na desktopu. Interně jsme vyvinuli snadnou mobilní platbu převodem v bankovní aplikaci, abychom vyšli vstříc stále vyššímu počtu zákazníků, kteří nakupují na mobilech,“ vypočítává Jakub Ouhrabka.

Vlastní vývoj platebních řešení je pro hradeckou společnost logický; umožňuje dokonalou flexibilitu služeb a kontrolu nad nimi. Comgate nenakupuje trendy cloudová řešení od nadnárodních poskytovatelů, může tedy ušetřené náklady investovat zpět do vlastního rozvoje. Ten směřuje za hranice – pracuje na rozšíření svých služeb do dalších zemí. Podobně jako Ryanair a spol. tak plánuje změnit trh v celé Evropě.