Dylan Field zažil v dubnu zřejmě nejbláznivější den od doby, kdy téměř před deseti lety přerušil studia na Brown University, aby si vyzkoušel, jaké to je, budovat startup.
Na virtuální konferenci své softwarové společnosti Figma, kterou si oblíbili zákazníci velkých jmen jako Airbnb, BMW nebo Zoom, oznámil teprve druhý produkt svého startupu, kterým byl softwarový nástroj s příznačným názvem FigJam.
O několik hodin později zjistil, že jeho žena Elena čeká jejich první dítě. Devětadvacetiletý Field strávil většinu pandemie nasloucháním uživatelům produktů Figmy. A na pracovních cestách na Ukrajinu a do Nigérie, kde osobně navštívil své klienty, si během karantény krátil čas čtením vzkazů chodících na zákaznickou podporu a zjišťováním zpětné vazby, jež se týkala i odpovídání uživatelům na sociální síti Twitter.
A brzy měl hotový plán. Hlavním produktem společnosti Figma je virtuální plátno, na kterém designéři a další kreativci vytvářejí vizualizace v reálném čase.
Neexistoval ale žádný způsob, jak Figmu použít k zachycení úplně prvních nápadů nebo vytváření vývojových diagramů. Proto přišel FigJam, který slouží jako digitální verze domácí či kancelářské nástěnky pokryté pestrobarevnými lepicími papírky.