Česko potřebuje rozhýbat. Protože pak bude zdravější, výkonnější – i bohatší. V podcastu Forbesu se na tom shodují zástupci byznysu, který je s pohybem přímo spojen: Jana Havrdová z České komory fitness i Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit, která nabízí pohybové aktivity jako benefit pro zaměstnance.
Už by to chtělo pořádnou kampaň. Klidně podobnou, s jakou kdysi stát varoval před následky dopravních nehod. „Jen by heslo tentokrát mohlo znít trochu obměněné,“ říká Jana Havrdová: „Necvičíš, zaplatíš.“
Také Česko totiž čelí stárnutí populace, navíc je čím dál zatíženější tuzemský zdravotní systém. Brzy bude zodpovědnost ve větší míře na každém z nás.
„Demografický vývoj je neúprosný. Zájmem zaměstnavatelů i státu bude udržet lidi co nejdéle v pracovním procesu – a když to řeknu nehezky, také je co nejdéle danit. A k tomu musím mít podmínky. Čekal bych, že toto téma bude vidět trochu víc,“ říká ve Forbes BrandVoice podcastu Miroslav Rech z MultiSport Benefit. „Musíme Česko rozhýbat, to musí být společná mise.“
Jím vedená společnost se specializuje na volnočasové a pohybové benefity pro zaměstnance a podle Recha firmy už pochopily, že z toho těží všichni zúčastnění.
„Zdravotnictví nás uzdraví, ale není schopné nám udržet kvalitu života, život ve zdraví. Zdraví nevzniká v nemocnicích ani u lékaře, ale způsobem, kterým žijeme. Toto je potřeba se naučit,“ dodává Jana Havrdová.
Ta je šéfkou České komory fitness, a navíc v Hospodářské komoře ČR zastává post viceprezidentky. Nutnost pohybu proto propaguje i při setkání zástupců nejvyšších pater českého byznysu.
„Pohyb rovná se zdraví. Základním principem je, aby náš zdravotní systém včetně pojišťoven začal preferovat lidi, kteří se o sebe starají. A pokud nechci strávit posledních deset let života ve velmi omezené kondici, ale naopak bych rád sportoval s vnoučaty, musím se o sebe starat celý život. Pohybová aktivita je k tomu logický doplněk,“ říká.
Které země jsou v tomto ohledu vzorem? Jak se podpora pohybu a zdravého životního stylu vyplatí státu ekonomicky? V čem Česko zaostává? Poslechněte si náš Forbes BrandVoice podcast.