Příští rok oslaví Vladimír Myslík a Jan Pils už čtvrtstoletí na trhu a zároveň i společného podnikání. Jedny z průkopníků české e-commerce dala dohromady vášeň k muzice, když si v roce 2000 otevřeli prvně jen kamenný obchod s hudebninami.
Dnes pod názvem Kytary.cz dosahují tržeb přes miliardu korun a patří do první desítky evropských e-shopů s hudebními nástroji a jejich příslušenstvím. Na internet je dovedlo, že jejich první obchod v pražské panelákové kočárkárně zpočátku zel prázdnotou.
„Začátky byly hodně těžké, protože k nám skoro nikdo nechodil. Vše jsme tedy stavěli krok za krokem,“ vzpomíná v dalším Forbes Byznys podcastu Vladimír Myslík.
Firma se během té doby rozrostla do mnoha zemí Evropy a z malé kočárkárny se díky sázce na internet dostali až do dnešního modřanského sídla e-shopu, sloužícího nejen jako prodejna, ale i sklad desítek tisíc položek, ze kterého obsluhují celou Evropu.
Zejména kytaristé a kytaristky by měli zpozornět: Kytary.cz se dohodly s americkým výrobcem Fender a mohou tak nejen českým zákazníkům jako vůbec první firma ve střední Evropě nabídnout jeho nejluxusnější kousky, navržené a sestavené na míru zákazníků.
Cenovka takových kytar začíná na osmi tisících dolarech, v přepočtu 190 000 korun. „Je to zásadní věc a náš splněný sen. Fender je obrovská legenda,“ popisuje Myslík v podcastu detaily právě rozběhlé spolupráce.
Jsou luxusní kytary od Fenderu určeny pro profesionální hráče, nebo spíše pro investory? Proč se Kytary.cz rozhodly opustit Velkou Británii? A kam naopak směřují jejich další plány? To vše si poslechněte v podcastu.