Film inspirovaný nejprodávanější hrou všech dob Minecraft (pokud nepočítáme různé verze Tetrisu) zažil raketový start a během prvního víkendu vydělal přes 300 milionů dolarů (6,8 miliardy korun). Film se stal nejúspěšnější herní adaptací všech dob. Na popularitu hranatého světa naskočil i McDonald’s, který spustil speciální pixelové menu.

Když studio Warner Bros. loni v září zveřejnilo první trailer, reakce byly přinejmenším bouřlivé. Během tří dnů získalo video přes milion negativních hodnocení. Britský The Independent psal o „zdrcených fanoušcích“, server GamingBible zase hovořil o „prokletí pro oči“.

Navzdory kritice ale už první den promítání ukázal, že film míří k obřímu úspěchu. Tržby za pátek přesáhly 55 milionů dolarů a za celý víkend se vyšplhaly na 301 milionů, což z něj činí nejúspěšnější filmový start roku 2025 a historicky největší premiéru adaptace videohry.

Na webu Rotten Tomatoes má snímek zatím jen 47 procent, zatímco na ČSFD si drží úctyhodných 62 procent. Kritici vyzdvihují jednoduchost a akčnost, ze které má radost především dětské publikum. Jiní upozorňují na absenci originality a vizuální přeplácanost.

Obsazení přitom budí pozornost. Jack Black si zahrál roli Steva, průvodce herním světem, Jason Momoa hraje bývalého šampiona Garretta. Ve vedlejších rolích se objevují i Emma Myers, Jennifer Coolidge nebo Matt Berry, jehož postava Nitwita si už teď říká o vlastní spin-off.

S filmem chytil druhý dech i McDonald’s, který od začátku dubna nabízí dvě limitované nabídky: Minecraft Happy Meal a jeho „dospěláckou“ verzi Minecraft Movie Meal.

Marketingová kampaň se ukázala jako trefa do černého. Po sociálních sítích kolují unboxing videa, recenze hraček i výzvy k ochutnání pálivé Nether Flame, omáčky, kterou dostanete při koupi jedné z Happy Meal nabídek. Podle manažerky externí komunikace McDonald’s Lucie Poláčekové jsou „úvodní ohlasy nad očekávání pozitivní“.

Kampaně se inspirují takzvaným „drop marketingem“, známým z módních kolaborací – limitovaná nabídka + exkluzivní produkty -> nával zájmu. McDonald’s tento přístup úspěšně otestoval už v roce 2022 v USA ve spolupráci se značkou Cactus Plant Flea Market.

Rodinný večer spojený s návštěvou kina a Minecraft boxy může ale citelně zasáhnout vaši peněženku. Menu pro dva dospělé a dvě děti vyjde zhruba na osm stovek. V kombinaci s lístky se celá akce může vyšplhat až na dva tisíce korun.

Ačkoli kritici zůstávají rozpolceni, Minecraft Movie se do popkultury jednoznačně trefilo. Spojení s celosvětovým řetězcem občerstvení jako McDonald’s mu dodává další vrstvu virality a z marketingového pohledu se film i menu jeví jako dokonalý příklad propojení dvou světů – herního a spotřebitelského.