Potraviny a trochu smíšeného zboží, to vše v místech, která jsou relativně daleko od velkých řetězců. To je jedna ze tří největších českých nezávislých sítí potravin, která používá značky Flop, Flop Top nebo Flosman. Na počátku 90. let ji založili manželé Marcela a Pavel Flosmanovi, postupem času přibrali na palubu své potomky a dnes patří k největším českým rodinným firmám vůbec. Minimálně co do počtu zapojených členů rodiny.
Teď k sobě hledají finančního investora. „Chceme dále růst, trh se stále konsoliduje a nemůžeme být stranou,“ uvedl pro Forbes Pavel Flosman s tím, že rodina si chce uchovat majoritu, zároveň ale ocení spojení sil na rychlejší expanzi. To znamená především kupování dalších a dalších prodejen. Flop dnes najdete zhruba ve třech stovkách obchodů, většinu z nich ale vlastní franšízanti.
Řetězec je silný především na jihu Čech, sami zakladatelé žijí v Mladé Vožici a firemní sídlo mají v Táboře. Skupina dělá v posledních letech obrat kolem tří miliard korun se ziskovostí EBITDA zhruba 80 milionů. V žebříčku největších českých rodinných firem Forbesu jí letos patří 45. místo.
„Na získání investora netlačíme, rozmýšlíme se už dlouho a samozřejmě rosteme také vlastními zdroji. Jen to jde pomaleji,“ říká Pavel Flosman, jenž letos oslavil pětasedmdesátiny, a patří tak k nejstarším aktivním matadorům v českém byznysu. Jeho syn Petr je místopředsedou představenstva firmy.