Tuzemská platforma Lafluence, propojující firmy a influencery ve snaze ulehčit oběma stranám komerční spolupráci, získává investici ve výši 20 milionů korun. Kapitál firmě poskytuje Venture Club, český soukromý klub investorů zhruba o 200 členech.
„Těší mě, že investice do Lafluence dospěla do zdárného konce i v této složité době,“ pochvaluje si zakladatel a CEO Peter Varga. Podle čtyřiatřicetiletého Slováka, který si prošel firmami jako Socialbakers, Foodpanda či Google, to dokazuje, že startupový trh je živý a investoři mají stále chuť vstupovat do nových projektů.
Přes platformu, která vznikla před třemi lety, bylo zatím zrealizováno 900 kampaní a zaregistrovalo se do ní více než 1700 influencerů a 1200 společností, mezi nimiž je například Mall, Uber nebo Nestlé. Lafluence kromě zprostředkování samotné spolupráce zefektivňuje i právní stránku, platby a pomáhá s vyhodnocením kampaně.
Lafluence je největším projektem svého druhu v česko-slovenském prostoru a pomocí čerstvého kapitálu chce expandovat dále. „Věřím, že máme potenciál stát se významným hráčem na poli influencer marketingu v Evropě,“ míní Varga. V březnu a dubnu prý jeho firma zaznamenala rekordní obraty, konkrétní ale být nechce. Letos každopádně společnost obratově cílí na 15 až 20 milionů korun.
Jak Varga, tak investující strana věří, že koronavirová pandemie trend influencer marketingu pod rouškou obecného přesunu k onlinu ještě více umocní.
„Online služby, referenční marketing a influenceři hrají a budou i nadále hrát důležitou roli v propagaci služeb a produktů speciálně u mladších a středních věkových kategorií. Koronavirus jen uspíší prosazení nových způsobů propagace,“ popisuje svůj pohled Petr Šedivý, zakladatel Venture Clubu.
Podle Business Insider Intelligence představoval influencer marketing v roce 2019 trh o velikosti osmi miliard dolarů (skoro 200 miliard korun) a data naznačují, že by se měl do roku 2022 téměř zdvojnásobit. Primárním médiem v tomto ohledu zůstává s přehledem Instagram, následovaný Facebookem a YouTube.