Největší japonská banka se omluvila za krádež, kterou pravděpodobně způsobila zaměstnankyně, která měla přístup k bezpečnostním schránkám klientů a během tří let kradla hotovost a cennosti. Banka nyní vyšetřuje možné škody ve výši přes tři sta milionů jenů.

Japonská banka Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG) uvedla, že v rámci vyšetřování potvrdila zatím u asi dvaceti z šedesáti klientů krádež ve výši tři sta milionů jenů (46,5 milionu korun) a chystá se je odškodnit. Generální ředitel banky Juniči Hanzawa se již lidem za způsobené obavy a potíže omluvil.

Své klienty okrádala mezi dubnem 2020 a letošním říjnem zaměstnankyně banky, která měla klíč k jejich bezpečnostním schránkám. Brala z nich hotovost a cennosti, čímž zneužila svého postavení, řekl Hanzawa, který s ženou rozvázal pracovní poměr.

Dotyčná se k činu přiznala a uvedla, že ukradené peníze použila na investice a pro osobní účely. Nyní spolupracuje s institucí i policií, dosud však nebyla zatčena. Po zprávách o krádežích ve dvou tokijských pobočkách se přihlásily další desítky lidí s tvrzeními o podezřelých ztrátách, která se banka snaží ověřit.

„Případ podkopal důvěru zákazníků a otřásl samotnými základy našeho bankovnictví,“ uvedl Hanzawa. Bankovní operace vyžadují vysokou míru důvěry, proto je tento případ nesmírně politováníhodný, řekl mluvčí japonské vlády Jošimasa Hajaši.

Případ týkající se MUFG není první kauzou, která souvisí s významnou finanční institucí. V listopadu investiční společnost Nomura Holdings přiznala, že jejího bývalého zaměstnance policie zatkla kvůli podezření z loupeže, pokusu o vraždu a žhářství namířeného proti klientovi v Hirošimě.