Na začátku značky Lamborghini byly traktory. A jako traktor, jenž zdolává nástrahy dnešního komplikovaného automobilového světa, italská automobilka jede dál. Jako by neexistovaly překážky, které se nedají překonat. Za volantem sedí Stephan Winkelmann.

Zakladatel značky Lamborghini by se asi nestačil divit, kam se jeho byznys se sportovními auty za víc než šedesát let dostal. Vlastně můžeme jít ještě dál do minulosti. Do doby, kdy se Evropa začala zotavovat z Hitlerova válečného řádění.

Třicetiletý Ferruccio Lamborghini se v té době vrátil do rodné vesnice Renazzo di Cento, odkud je to jen kousek do Boloně, Maranella, Modeny nebo Sant’Agata Bolognese. Do takzvaného Motor Valley, kde se poslední víc než půlstoletí rodí ta nejlepší sportovní auta světa.

Jenže se ještě nevracel do průmyslového centra, nýbrž do převážně zemědělského kraje, který potřeboval dostupné stroje na jeho obdělávání. Mladý Ferruccio během války opravoval vojenskou techniku, a tak dokázal postavit traktor Carioca, jejž představil zkraje roku 1948.

Co se můžete dočíst dále v textu?
  • Které tři věci musí fungovat, aby elektromobil od Lamborghini dával smysl?
  • Kdo je muž, který do Lamborghini nastoupil před dvaceti lety?
  • Kolik žen kupuje lamborghini a kolik dalších aut má typický majitel?
Forbes Digital Premium