Japonská automobilka Nissan Motor uvažuje o navázání obchodního partnerství s větším domácím konkurentem Honda Motor. Informovala o tom ve středu japonská televizní stanice TV Tokyo s odvoláním na blíže nespecifikované zdroje. Neupřesnila však, jakou by toto partnerství mohlo mít podobu.
Správní rada Nissanu podle zdrojů na úterním setkání rozhodla, že automobilka by měla zvážit možnou spolupráci s Hondou. Nissan v loňském roce po celém světě prodal zhruba 3,3 milionu vozů, zatímco celosvětový prodej Hondy loni činil téměř čtyři miliony vozů, napsala agentura Reuters.
Obě automobilky se v poslední době potýkají s poklesem tržního podílu v Číně, kde čelí ostré konkurenci ze strany čínských výrobců elektromobilů. Podle japonského listu Nikkei by obě firmy mohly přikročit ke snižování výroby v Číně. Nikkei rovněž uvedl, že společnost Nissan se zajímá o spolupráci v oblasti elektromobilů, která by jí pomohla v soupeření s čínskými konkurenty.
V loňském roce se společnost Nissan dohodla na úpravě své aliance s francouzskou automobilkou Renault. Dohoda zahrnuje výrazné snížení podílu, který Renault v Nissanu vlastní. Jejím cílem je méně rozsáhlá, ale pragmatičtější a aktivnější spolupráce těchto podniků.