Z malé moravské vesnice, kde se už od 18. století rozpalují sklářské pece, dnes putují ručně foukané sklenice do Paříže, Tokia i New Yorku. Ve sklárně Květná 1794 se historie vnímá jako živý jazyk řemesla, světla a vytrvalosti sklářů.

Každý kus po generace vzniká v rukou těch, kteří vládnou ohni a mají i značnou trpělivost. A přesto značka působí současně, právě díky spolupráci s designéry Tomášem Kučerou a Klárou Janypkovou, jejichž návrhy spojují čistotu tvaru se současným designem.

Proč by měli lidé do kvalitního skla z huti s tradicí vůbec investovat? „Kromě estetické hodnoty se za každým kusem skrývá příběh celé značky. A když si to člověk při každodenním používání uvědomí, tak jde o úplně jinou emoci, než když používáte strojově vyráběné kusy,“ myslí si Janypková. 

V novém díle podcastu Forbes Brandvoice oba designéři vysvětlí, jak přetvořit sklo v zážitek i jak představit sklářům  inovativní nápady tak, aby na nich chtěli pracovat.