Kompletní restart. Na představení nových vozů Jaguar se s napětím čeká už dva týdny. Dnes se se dozvíme, kam se značka ubírá.
O Jaguaru je po letech konečně slyšet. Jeho nejnovější kampaň vzbudila vlnu kritiky, ale ještě více zvědavosti. Jaguar zveřejnil pár snímků prvního konceptu, další uniklé fotografie se objevily na internetu. Na našem webu jsme je původně publikovali také, později jsme je však stáhli. Počkáme si na oficiální představení! Už dnes v Miami.
Co zatím o budoucnosti Jaguaru víme?
- Světová premiéra se odehraje dnes v Miami na tamějším Art Weeku. Ano, na festivalu umění, který na jih USA pravidelně láká skoro sto tisíc umělců, obchodníků a především sběratelů umění. Jaguar doufá, že právě tam osloví zákazníky, kteří nemají problém vnímat jako umění i stroje na čtyřech kolech a odpovídajícím způsobem za takové umění také platit.
- Proč je koncept tak zásadní? Jde o první vůz zcela nové éry Jaguaru. Ta bude čistě elektrická, z naprosté většiny se zaměří na zcela nové zákazníky. Šéf automobilky Rawdon Glover totiž přiznal, že je pravděpodobné, že jich po příchodu nové generace vozů zůstane u značky Jaguar jen deset až patnáct procent.
- Přerod značky Jaguar bude překvapivě brutální. Na zhruba rok se zastaví výroba všech stávajících modelů, které tím definitivně skončí. Automobilka do roku 2030 počítá se třemi modely, kterých chce na konci dekády prodávat kolem padesáti tisíc kusů, většinu v USA.
- Co se také zásadně změní, bude cena nových Jaguarů. Zatímco nyní se vozy Jaguar prodávají v ceně mezi půldruhým a třemi a půl miliony korun, spekuluje se o tom, že základní cena nového GT by se mohla v přepočtu pohybovat někde kolem pěti milionů korun. Změní se i způsob prodeje. Výrazně klesne počet showroomů a ty stávající se promění na butiky. Nebudou chybět na nejlepších místech v metropolích typu Paříž, Londýn a Šanghaj.
- Značka, která poslední roky prodávala jen kolem šedesáti tisíc vozů a nebyla zisková, nepřišla jen s novým pojetím vozů. Kompletně změnila i logo a šokovala i marketingovou kampaní postavenou na reklamě, která po celém světě vzbudila řadu reakcí. V kontroverzi evidentně pokračuje i s ohledem na zvolenou barvu konceptu.