Proti předcovidovému roku 2019 počet hostů českým hoteliérům v dubnu mírně narostl o 0,3 procenta, podle agentury CzechTourism tak od dob pandemie poprvé přivítali více lidí.

Jednalo se přibližně o 1,3 milionu hostů, z nichž téměř 712 tisíc byli zahraniční turisté a asi 544 tisíc tvořili domácí turisté. Vyplývá to z tiskové zprávy státní agentury CzechTourism. Meziročně podle ní letos v dubnu počet hostů v tuzemských hotelech narostl o dvacet čtyři procent.

„Ve srovnání s rokem 2019 do tuzemských hotelů letos v dubnu přijelo o dvacet jedna procent více rezidentů, zahraničních turistů však ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 bylo o jedenáct procent méně,“ řekl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Ze Slovenska pak podle něj proti roku 2019 v dubnu přijelo o dvacet procent více hostů, z Německa o jedenadvacet procent, a v případě Polska nárůst činil padesát pět procent.

Atraktivita Česka podle vedoucího Insitutu turismu agentury CzechTourism Petra Janečka vzrostla zejména u turistů z Tchaj-wanu. „Do tuzemských hotelů jich přijelo 8117, což je více než dvacetinásobný nárůst. Dá se předpokládat, že toto číslo ještě vzroste, letos v červenci má totiž začít létat přímá linka mezi Prahou a Tchaj-pejí,“ uvedl.

Podobná situace podle něj panuje u cestovatelů z Jižní Koreje. V dubnu jich do Česka zavítalo 19 330, měsíc předtím jich přitom bylo 11 837. „Nárůst mimo jiné potvrzuje pozitivní dopad přímých letů, které se mezi Prahou a Soulem obnovily koncem letošního března,“ uvedl Janeček.

Na podporu cestovního ruchu v ČR agentura CzechTourism nedávno spustila zahraniční on-line kampaň s názvem Nečekaná tradice, kterou lze spatřit ve čtrnácti zemích.

„Naším záměrem je tradice Česka ukázat v novém světle. Zároveň jsme chtěli zobrazit turistické cíle bez obvyklých klišé, vždy podle toho, co je pro daný kraj tradiční. S tím, že vše vznikalo na základě naší spolupráce s daným krajem,“ uvedl manažer marketingu agentury CzechTourism Daniel Brachtl.